کد خبر: روش‌‌هایی-که-از-ضعف-در-پیری-جلوگیری
۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۹:۰۹

به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد ورزش بیشتر، سبک غذایی سالم و ترک سیگار می‌تواند احتمال بروز ضعف در پیری را کاهش دهد.

دانشمندان مستقر در دانشگاه «د مونتفورت» تقریباً ۹ هزار شرکت کننده را تحت بررسی قرار دادند و نتایج مطالعه 12 ساله بیانگر آن بود، سن مهمترین فاکتور خطر برای بروز ضعف است، اما اضافه وزن و سیگار کشیدن نیز شانس ضعف را افزایش می‌دهد.

دانشمندان به سرپرستی تیمی در دانشگاه De Montfort لستر تقریباً چندین هزار شرکت کننده در سن بالای 50 سال را به مدت 12 سال پیگیری کردند و درنهایت دریافتند، سبک زندگی سالم می‌تواند افراد را در سنین پیری سلامت نگه دارد.

ارقام نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از افراد بالای ۶۵ سال ضعیف هستند و این از بی‌تحرکی انها در سنین جوانی و میانسالی نشأت می‌گیرد.

محققان تأکید می‌کنند، چاق بودن (33 درصد)، سیگاری بودن فعلی یا قبلی (29 درصد) یا داشتن نسبت دور کمر به لگن (25 درصد) همگی شانس بروز ضعف در کهنسالی را افزایش می‌دهد.

آنها اضافه کردند که فعالیت بدنی همچنین می‌تواند توده استخوان و عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود بخشد.

سیگار کشیدن باعث ایجاد طیف وسیعی از بیماری‌های ناتوان کننده از جمله بیماری‌های قلبی می‌شود که اثرات منفی بر سلامتی دارند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha