کد خبر: روسیه-و-طالبان-در-برابر-ایالات-متحده-و-س
۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹
روسیه و طالبان در برابر ایالات متحده و سربازان آمریکایی!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، مقامات اطلاعاتی آمریكا به این نتیجه رسیده‌اند كه یك واحد اطلاعاتی ارتش روسیه به طور مخفیانه به خاطر كشته شدن نیروهای ائتلاف در افغانستان، به‌شمول هدف قرار دادن سربازان آمریكایی، مبلغی به جنگجویان مرتبط با طالبان اهدا كرده است. آن هم در میان مذاكرات صلح برای پایان دادن به جنگ طولانی مدت در آنجا!

دست داشتن نیروهای روسی در بی‌ثبات کردن غرب!

ایالات متحده ماه‌ها قبل به این نتیجه رسید که این واحد روسی که با تلاش‌های ترور و دیگر عملیات‌های مخفیانه در اروپا در ارتباط با بی ثبات کردن غرب در ارتباط بوده است.

 بیست و یک آمریکایی در سال 2019 در نبرد در افغانستان کشته شدند، اما مشخص نیست که این قتل‌ها زیر نظر این گروه بوده است.

این مقامات گفتند که این اطلاعات به رئیس جمهور دونالد ترامپ خلاصه شده است و شورای امنیت ملی کاخ سفید در جلسه بین سازمانی در اواخر ماه مارس در مورد این مشکل بحث کرده است.

جنگ ترکیبی با آمریکا

مقامات گفتند که منوی گزینه‌های بالقوه از شکایت دیپلماتیک به مسکو و خواستار توقف آن، همراه با یک سری افزایش تحریم‌ها و دیگر واکنش‌های احتمالی، تهیه شده است. اما مقامات گفتند که کاخ سفید هنوز هیچ قدم را مجاز نگذاشته است. روسیه و طالبان هرگونه درگیری با طالبان که منجر به کشته شدن سربازان آمریکایی شد نیز می‌تواند تشدید عظیم جنگ به اصطلاح ترکیبی روسیه علیه ایالات متحده باشد. استراتژی بی‌ثبات کردن مخالفان از طریق ترکیبی از تاکتیک‌هایی از جمله حملات سایبری، انتشار اخبار جعلی و عملیات نظامی پنهان و قابل انکار اتفاق می‌افتاد. دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت: کرملین از اتهامات آگاه نبوده است. پسکوف گفت: اگر کسی آن‌ها را بسازد، ما پاسخ خواهیم داد.

تکذیب طالبان از کمک روسیه

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، تکذیب کرد که شورشیان چنین روابطی را با هر سازمان اطلاعاتی دارند و گزارش را تلاشی برای بدنام کردن آن‌ها خواند. وی گفت: این نوع معاملات با آژانس اطلاعاتی روسیه بی‌اساس است قتل و ترور هدف ما در سال‌های قبل ادامه داشت و ما این کار را با منابع خودمان انجام دادیم. این بعد از معامله ما با آمریکایی‌ها تغییر یافت و زندگی آن‌ها امن است و ما به آن‌ها حمله نمی‌کنیم. سخنگویان شورای امنیت ملی، پنتاگون، وزارت امور خارجه و سیا از اظهار نظر خودداری كردند.

سکوت عجیب آمریکا در برابر روسیه

مقامات آشنا با اطلاعات، تاخیر کاخ سفید را در تصمیم گیری در مورد نحوه پاسخگویی به اطلاعات مربوط به روسیه توضیح ندادند. در حالی که برخی از نزدیکترین مشاوران وی، مانند وزیر امور خارجه، مایک پومپئو، سیاست‌های لشکرکشی بیشتری نسبت به روسیه انجام داده اند، ترامپ موضع مسالمت آمیزی را نسبت به مسکو اتخاذ کرده است. و او بارها اظهاراتی کرده است که اتحاد ناتو را به عنوان مأمور حمله علیه تجاوز روسیه در اروپا تضعیف می‌کند. این مقامات به شرط ناشناس ماندن برای توصیف هوشمندی اطلاعات و بررسی‌های داخلی صحبت کردند. آن‌ها گفتند که این اطلاعات به عنوان یک راز نزدیک نگه داشته شده است، اما دولت این هفته توجیهات را در مورد آن گسترش داده است. از جمله به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد آن با دولت انگلیس، که نیروهای آن‌ها از جمله کسانی هستند که گفته می‌شود هدف قرار گرفته‌اند.

آمریکا همچنان معتقد به این همکاری است!

گفته می‌شود که ارزیابی اطلاعات حداقل تا حدودی بر بازجویی از شبه نظامیان و جنایتکاران اسیر شده افغانستان استوار است. مقامات مکانیک عملیات روسیه، مانند نحوه انتخاب اهداف یا چگونگی تغییر دست‌ها را توصیف نکردند. همچنین مشخص نیست که آیا عاملان روسی در داخل افغانستان مستقر شده‌اند یا با همتایان طالبان خود در جای دیگر ملاقات کرده اند. روسیه و جهان افشاگری ها در دولت ترامپ مورد توجه قرار گرفت. اگرچه مقامات اطلاعاتی را در اوایل سال جمع آوری می‌کردند، در حالی که همه‌گیر کروناویروس در حال تبدیل شدن به یک بحران بود و نشستن بخش هایی از کشور در حال خاموش شدن بود، جلسه بین سازمانی در کاخ سفید برگزار شد. علاوه بر این، در حالی که ترامپ در ماه نوامبر به دنبال انتخابات مجدد است، وی می‌خواهد برای پایان دادن به جنگ افغانستان، توافق صلح با طالبان را آغاز کند.
مقامات آمریكایی و افغانستان پیش از این نیز روسیه را به ارائه اسلحه كوچك و حمایت دیگر از طالبان متهم كرده‌اند. اگرچه مقامات دولت روسیه ادعاهای بی اساس را رد كرده‌اند.

اشتراک منافع آمریکا با روسیه

ژنرال جان دبیرکل جونیور، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، در مصاحبه‌ای با سال 2018 گفت: ما برخی از منافع را با روسیه در افغانستان به اشتراک می‌گذاریم و آن‌ها به وضوح آن‌ها برای تضعیف منافع ما نیز اقدام می‌کنند.
گرچه نیروهای ائتلاف در تابستان گذشته و اوایل پاییز تلفات زیادی از تلفات جنگی متحمل شدند، از این پس تنها تعداد معدودی کشته شده‌اند. چهار آمریکایی در اوایل سال 2020 در نبرد کشته شدند، اما طالبان پس از توافق فوریه، به مواضع ایالات متحده حمله نکردند. سربازان آمریكایی نیز به دلیل وجود کروناویروس، حرکات خود را در خارج از پایگاه‌های نظامی به شدت كاهش داده و در معرض حمله قرار گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha