کد خبر: روز-قدس
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
روز قدس تا زمان اشغالگری ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه سیاسی طبنا(خبرگزاری سلامت)، سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: تا زمانی که اشغال‌گری، تجاوز، قساوت و جنایت وجود دارد، روز قدس گرامی داشته می شود و ایران سرمدار این نگاه خواهد بود. با توجه به تحولات مهمی که در جهان رخ داده، روز قدس مهمتری را در پیشرو داریم. مقام معظم رهبری هم در یک اتفاق کم‌نظیر در این روز سخنرانی خواهند کرد.

تا زمان اشغالگری ادامه خواهد داشتسخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات دیپلماتیک طی هفته اخیر اظهار داشت: از اتفاقی که در عراق و افغانستان رخ داده، مجددا ابراز خرسندی می‌کنم که دو کشور همسایه ما در شرق و غرب بعد از مدت‌ها و کشمکش سیاسی، به تفاهم سیاسی دست یافتند. عراق مجددا با دسیسه‌هایی که به آن اقدام می‌کنند، لزوم وجود دولت قوی، فراگیر و متقدر حس می‌شد که خوشبختانه این دولت تشکیل شد که مورد حمایت ایران هم است. موسوی ادامه داد: در افغانستان بعد از مدت‌ها کشمکش این تفاهم برقرار شد. ایران اولین کشوری بود که از این تفاهم استقبال کرد و امیدواریم این طلیعه‌ای برای گفت‌وگوهای فراگیر میان همه گروه‌ها و برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی باشیم و شاهد یک کشور امن، آباد و با ثبات در شرق خودمان باشیم. وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت زندانیان ایرانی خارج از کشور تصریح کرد: کمتر از سه هزار نفر از هم‌وطنان ما در خارج از کشور با عناوین مختلف در زندان هستند که عمده جرایم آنها به قول خودشان عدم رعایت مقررات ورود کالا و اجناس و از نظر آنها قاچاق مواد مخدر است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این زمینه، سفارتخانه‌های ما در ارتباط با دولت‌ها هستند و به مناسبات‌های مختلف تلاش شد تعدادی از این افراد آزاد شوند. در ماه‌های اخیر تعدادی از آنها عفو گرفتند و تعدادی برای تداوم زندان به کشور بازگشتند و امیدواریم این روند ادامه یابد.

سفارت ایران در آتن پیگیر وضعیت اتباع ایرانی در یونان است

موسوی در مورد حضور اتباع ایران در یونان به صورت غیرانسانی خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادی به خاطر زندگی بهتر یا ایده‌آل‌هایی که دارند، کشورهای مختلف را از جمله کشور ما را ترک می‌کنند تا به مدینه فاضله‌شان برسند ولی بعد به این نتیجه می‌رسند که خوب نبوده است. این افراد به کمپ‌هایی روی می‌آورند که بعد پشیمان می‌شوند چراکه شرایط زندگی در آنها سخت و دشوار است. وی ابراز داشت: ما از طریق سفارت ایران این مسئله را دنبال کردیم. هم تکذیبه رسمی از طریق دولت و پلیس یونان دریافت کردیم درباره اتفاقات کمپ‌ها در جزایر یونان، زد و خوردها ادامه دارد ولی پلیس تائید نکرد که این زد وخوردها سازمان یافته بوده است. سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: سفارت ایران در آتن پیگیر موضوع است و با مقامات یونانی مستمرا در ارتباط است و وضعیت شهروندان ایرانی را پیگیری می‌کنند. منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha