کد خبر: روزگار-سخت-انسان‌های-سخت-کوش-نیاز-دار
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۹:۵۱
روزگار سخت انسان‌های سخت کوش نیاز دارد! / دکتر سید علی ریاض

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت در یادداشت سخنگوی انجمن اسلامی پزشکان ایران آمده است:

متفاوت‌ترین روز پرستار دهه‌های اخیر جهان مبارک. روزی که در آن نه می‌توان پرستاری را در آغوش گرفت، نه می‌توان به خانه یا محل کار پرستاران رفت و از آنها تقدیر شایسته‌ای به عمل آورد و متأسفانه حتی نمی‌توان تعدادی از آنها را دید مگر آسوده خفته در مزاری.

اما این روز مبارک است؛ قدر مسلم برای همه مردم ایران مبارک است. برای مردمی که از بطن انها انسان‌های شایسته‌ای تربیت شده‌ که اکنون در خط اول مقابله با سختی‌ کرونا با جانشان، جانمان را نجات می‌دهند.

پرستارانی که در بحبوحه کرونا به جای پرداختی‌های مناسب معوقه دارند، کمبود پرستار هم موجب شده به جای چندین نفر کار کنند، حجم کار هم بیش از گذشته افزایش یافته، سختی و دور بودن از عزیزترین‌هایشان هم قدر مسلم جان فرسا شده، اما آنها همچنان در حال نجات جان بشریت هستند و همه اینها باعث می‌شود با تمام وجود بخواهم به پدرها و مادرهایی که چنین انسان‌های بی‌نظیری پرورش داده‌اند این روز را تبریک بگویم.

البته خستگی این روزها برای پرستاران عزیز کشورمان بسیار کمتر می‌شد اگر مردم حقایق کرونا و آنچه باید انجام بدهند را می‌پذیرفتند و مسئولان همراهی درخورتری با جامعه پرستاری می‌داشتند اما متأسفانه گاهی حس می‌شود جامعه پرستاری تنها در مقابله با کرونا رها شده است اما، خداوند همیشه یاور انسان‌های ایثارگر است.

وزیر بهداشت موافق تعدیل پرستاران قراردادی 89 روزه نیست

پرستاران عزیز شما مصداق مسلم آیه 32 سوره مائده هستید که می‌فرماید: «وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا؛ و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است».

پرستاران پرتوان ایران زمین شما در سخت ترین روزهای مردم جهان، جزو روسفیدترین انسان‌های عصر حاضر هستید. این روزها هم خواهد گذشت و آیندگان به یاد خواهند آورد که در این عصر انسان‌هایی با تلاش هایشان انسانیت را پررنگ کردند.

روزگار سخت انسان‌های سخت کوش نیاز دارد و خدا را شاکریم که این سرزمین پر است از انسان‌های سخت کوش، انسان‌هایی که به بهای جانشان ایستاده‌اند تا مادرها، پدرها و فرزندهای بیشتری زنده بمانند. قدر مسلم این وقایع برای همه ما یک آزمایش سخت الاهی است و کسی که به لطف الهی باور دارد، در زمان حادثه‌های سهمگین اعتدال خود را از دست نمی دهد.

امام حسین علیه السلام در روز عاشورا فرمودند: همین که می دانم این امور در برابر دیدگان علم پروردگار انجام می گیرد تحمل آن بر من آسان است.  پرستاران ایثارگر سرزمینم ایران بدانید هر آنچه می‌کنید در مقابل دیدگان رئوف و مهربان خداوندگار است. به رحمت او ایمان، و امید داریم این روزهای سخت نیز با لطف الهی و تلاش و همت شما عزیزان سپری شود و باور داریم با هر سختی آسایشی هست. روزتان فرخنده و تلاش‌هایتان مقبول درگاه احدیت.

دکتر سید علی ریاض

سخنگوی انجمن اسلامی پزشکان ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha