کد خبر: روزانه-15-درصد-از-مبتلایان-کرونا-در-بخش-icu-ب
۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۳۳
روزانه 15 درصد از مبتلایان کرونا در بخش ICU بستری می‌شوند

زهرا عبدی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به کاهش آمار فوت‌های کووید 19 و همچنین افزایش تعداد مبتلایان این بیماری، اظهار داشت: شاهد یک موج بالا و پایین رونده در خصوص کرونا هستیم به همین دلیل خیلی نمی‌توانیم به آمارهایی که عنوان می‌شود دلخوش باشیم چراکه همچنان آمار فوتی‌های کشور 3 رقمی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کاهش تعداد فوتی‌های کرونا خیلی نمی‌تواند امیدوار کننده باشد، افزود: بسیاری از پزشکان کشور به خاطر افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 همچنان نگران هستند چراکه تعداد مبتلایان در 24 ساعت هنوز بیش از 2 هزار نفر است و از این رقم بیش از هزار بیمار در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

وی گفت: از این هزار نفر بیماری که روزانه در بیمارستان‌های کشور بستری می‌شوند حداقل بین 5 تا 15 درصد در بخش آی سی یو (ICU) بستری می‌شوند و تعدادی نیز فوت می‌کنند.

عبدی تاکید کرد: هرچه تعداد بیماران بستری شده در بخش آی سی یو (ICU) بیشتر شود تعداد فوتی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل حتما باید تعداد مبتلایان در کشور کاهش یابد تا شاهد بهتر شدن شرایط باشیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیان داشت: مجبوریم روزانه بین 5 تا 15 درصد از مریض‌های بدحالی که اکسیژن آنها بسیار پایین است و یا بیمارانی که با اختلالات شدید مواجه هستند را در بخش آی سی یو (ICU) بستری کنیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که تعداد مبتلایان کاهش پیدا نکند نمی‌توانیم امیدی به این کاهش موقت تعداد فوتی‌های کشور داشته باشیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به احتمال افزایش تعداد مبتلایان کووید 19 در پاییز، گفت: هنوز مشخص نیست که شرایط کشور در فصل پاییز چگونه است اما قطعا در این فصل با مشکلات زیادی مواجه خواهیم داشت به همین دلیل مسوولان به دنبال این هستند که نسبت به سال‌های گذشته امسال تعداد بیشتری واکسن آنفولانزا وارد کنند.

عبدی ادامه داد: احتمالا این واکسن از دو هفته آینده در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و افراد پرخطر حتما باید نسبت به تهیه و تزریق این واکسن هرچه سریعتر اقدام کنند چراکه ابتلا دو ویروس به صورت همزمان می‌تواند برای این افراد بسیار خطرناک باشد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha