کد خبر: روزانه-به-بیش-از-۳-هزار-سوال-کرونایی-مرد
۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳
روزانه به بیش از ۳ هزار سوال کرونایی مردم پاسخ داده می شود

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه  به شیوع مجدد ویروس کرونا که متأسفانه بخش قابل توجهی از مردم را درگیر  کرده، با تشخیص مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سامانه تلفنی ۱۹۱ به منظور پاسخگویی به سوالات کرونایی از نیمه دوم تیر ماه ۹۹ مجدد راه‌اندازی شد تا بتوانیم پاسخگوی سوالات مختلف مردم با موضوع کرونا باشیم.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۱ در ایام موج دوم بحران کرونا فعالیت خود را با ۴ خط و ۸ نیروی داوطلبانه در ۲ شیفت کاری ۷ ساعته آغاز کرده است، افزود: کارشناسان مستقر در مرکز پاسخگویی ۱۹۱ از ساعت ۸ تا ۲۳ (۸ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۳) پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند و حتی اگر نیاز باشد آمادگی کامل داریم که خدمات این سامانه را به‌صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته ارائه دهیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه روزانه بیش از ۳ هزار تماس مردمی را پاسخگو هستیم که به نسبت دور نخست فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۱ که در هر روز بالغ بر ۲ هزار تماس هموطنان را از نقاط مختلف کشور پاسخگو بودیم رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: عمده سوالات مردم در مباحثی همچون نحوه مقابله  و مبارزه با کرونا، ترس و اضطراب کرونایی، نحوه مراقبت و درمان در منزل، اقدامات موردنیاز پس از بهبودی و ترخیص از مرکز درمانی و غیره بوده است.

دکتر رحیمی تصریح کرد: کرونا سرما و گرما نمی‌شناسد و ممکن است در ۴ فصل سال به سراغمان بیاید و اگر می‌خواهیم بدنمان را در این خصوص ایمن نگه‌داریم باید موارد پیشگیرانه و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تأکید کرد: عمده دلیل افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در یک ماه اخیر عدم همکاری لازم مردم با مدافعان سلامت و خروج غیرضروری آنان از منزل و حضورشان در تجمعات، مراسم‌های عروسی و عزا و ازدحام شدید در مکان‌های اداری و تجاری بوده است و بیماری کرونا ویژه گروه سنی خاصی نبوده و نیست متأسفانه شاهد آن هستیم که از نوزاد تا کهنسال درگیر این بیماری شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: عدم استفاده از ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده و نیز عدم توجه نسبت به شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون عامل دیگری جهت انتشار ویروس و تکثیر آن در جامعه بوده و خواسته مکرر ما از مردم ادامه همکاری لازم با مدافعان سلامت همچون روزهای نخست امسال  است.

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه متأسفانه بیشتر آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در دوره موج دوم بحران کرونا جوانان هستند، بیان کرد: از والدین می‌خواهیم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و از حضور آنان در جمع‌ها و دورهمی‌ها خودداری کنند و بدانند بهترین کار در جهت حفظ سلامت خودشان و فرزندانشان ماندن در خانه و عدم خروج غیرضرور از منزل است؛ حتی اگر خروج ضروری هم دارند استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی استاندارد (۲ متر) را فراموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که جهت دریافت‌ پاسخ‌های سوالات کرونایی خود فقط با سامانه تلفنی ۱۹۱ در تماس باشند و از اشغال بی‌مورد خطوط ۱۱۵ و ۱۹۰ خودداری نمایند تا تأخیری در امر خدمت‌رسانی همکارانمان در بخش‌های اورژانس و پاسخگویی به شکایات مردمی شاهد نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha