کد خبر: روحانی-کشور-را-رها-کرد-بدهی‌،-میراث-رو
۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴
روحانی کشور را رها کرد/بدهی‌، میراث روحانی برای رئیسی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از مهر؛ محمدجواد عامری دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم کشور را در چه شرایطی تحویل خواهد گرفت؟، گفت: در شرایط فعلی، کشور با مشکلات متنوعی مواجه است. یکی از مشکلات این است که حسن روحانی، دولتی پُر از بدهی را تحویل رئیس‌جمهور بعدی خواهد داد. اوراقی که از قبل فروخته و بدهی‌هایی که ایجاد شده، بسیار سنگین است.

وی افزود: دولت دوازدهم در اقدامات اخیر خود به واگذاری بعضی پروژه‌ها و راه اندازی پروژه‌های جدید پرداخت که بودجه اکثر این اقدامات به دولت بعد محول خواهد شد، یعنی دولت سیزدهم باید بودجه آنها را تأمین کند، بنابراین در این مسیر با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه وضعیت معیشت در کشور وضعیت نابهنجاری است، تاکید کرد: مشخص است که وضع معیشت مردم و اداره کشور، رها شده است. یکی از نکاتی که جای تأمل دارد این است که مردم به علت عملکردهای ضعیف قبل، نسبت به ساختار دولت بی‌اعتماد شده‌اند و دولتمردان خود را افراد لایق و کارآمد نمی‌بینند.

عامری تصریح کرد: مردم نگاه می‌کنند و می‌بینند کشور رها شده و قیمت‌ها هر روز تغییر پیدا می‌کند و اکثراً بالا می‌رود. قیمت‌ها و وضع بازار افسار گسیخته شده و همین موضوعات ناامیدی را بین مردم رواج داده است.

وی علت عدم مشارکت نیمی از مردم را ناامیدی در پی وضع معیشت برشمرد و گفت: علیرغم حضور حدوداً نیمی از مردم در انتخابات، گروهی از مردم به خاطر همین مشکلات، آنقدر ناراحت و عصبانی بودند که در انتخابات شرکت نکردند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران اظهار داشت: بنابراین وضع موجود، وضعیت مناسبی نیست و کشور هم از نظر اقتصادی با مشکل مواجه است و هم اینکه مردم از نظر روحی شرایط خوبی ندارند.

عامری در رابطه با فرصت باقیمانده برای دولت دوازدهم، بیان کرد: نکته مهم این است که دولت فعلی در ۴۵ روز باقیمانده بدهی‌های سنگین‌تری را برای دولت بعدی ایجاد نکند و طرح‌هایی که می‌خواهد آماده کند را حتماً با هماهنگی با دولت بعدی انجام دهد، یعنی دولتمردان اقدام جدیدی را سر خود آغاز نکنند.

وی با بیان اینکه دولت روحانی در این مدت اولویت معیشت مردم را نداشت، افزود: دغدغه دولت دوازدهم بیش از معیشت مردم این بود که بتواند با چند کشور اروپایی کار کند، لذا تولید را رها کرد و اینکه مردم در چه شرایطی به سر می‌برند جز اولویت‌ها نبود.

دبیر کل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: در دولت دوازدهم به جای اینکه به توان داخل توجه شود یا همکاری با کشورهای منطقه برای رونق تولید افزایش پیدا کند یا اینکه سعی کنند صنایع خُرد و متوسط را فعال کنند به اهداف و برنامه‌های دیگری پرداخته شد.

عامری با تاکید بر اینکه برنامه‌های رئیسی با عملکرد دولت روحانی مطابقت ندارد، اظهار داشت: با توجه به عدم همخوانی نگرش دولتی که روی کار خواهد آمد با عملکرد دولت فعلی اقدامات در مدت باقی مانده حتماً باید با هماهنگی و مشورت انجام شود تا در بازدهی و اجرا با مشکل مواجه نشود.

وی مواخذه و توبیخ کسانی که مرتکب جرم شده‌اند یا کم کاری داشته‌اند را ضروری برشمرد و گفت: حداقل اقدامی که باید به آن عمل شود همراهی و همفکری دولت فعلی با دولت سیزدهم است. مردم امروز با انتخاب ابراهیم رئیسی اینطور تشخیص داده‌اند که باید به توان داخل متکی باشیم و از سیاست‌هایی که به اشتغال بیشتر منجر می‌شود استفاده کنیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: البته مباحث قضائی باید به طریق اولی پیگیری شود تا راه مبارزه با فساد به درستی طی شود و تبعیض‌هایی که با رانت‌ها اتفاق می‌افتاد از بین برود، بنابراین پیگیری مواخذه ناکارآمدان تحت هر شرایطی ضروری است.

عامری در پایان تاکید کرد: دولت دوازدهم باید بپذیرد رویه ۸ ساله‌اش درست نبوده و کارها را در مدت باقیمانده، با هم فکری رئیس جمهور آینده پیش ببرد تا جابجایی‌ها راحت تر و بهتر صورت بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha