کد خبر: رفع-تصرف-اراضی-راه-و-شهرسازی-استان-اردب
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۱۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، سرهنگ فرهاد احدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طی چهار سال اخیر اراضی مرغوب متعلق به این اداره کل از دست متصرفان خلع ید و رفع تصرف شد.

احدی در تشریح اقدامات شاخص یگان حفاظت راه وشهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: از بدو تشکیل این یگان درسال ۱۳۹۶، تاکنون با انجام ۲۶۶ مرحله ماموریت عملیات رفع فوری تصرف اراضی و اجرای احکام مراجع قضایی و با بهره گیری از تعداد بیش از ۴۶۰۰ نفر از همکاران و ماموران انتظامی، یگان امداد و کلیه نیروهای تحت پوشش یگان حفاظت اقدام به خلع ید و رفع تصرف بیش از ۲۵۹ هکتار از اراضی مرغوب متعلق به اداره کل راه و شهرسازی به ارزش بیش از ۹۰۵ میلیارد تومان کرده است.

وی برخی از شاخص ترین عملکردهای مجموعه یگان حفاظت را رفع تصرف از اراضی ۳۸ هکتاری شهرستان پارس آباد با قلع و قمع بیش از۷۰ مورد ساخت و سازهای غیرقانونی اغلب در قالب مستحدثات ازنوع انباری و مغازه و آزاد سازی محوطه اراضی ۱۰۰ هکتاری پروژه راه آهن اردبیل و تحویل آن به پیمانکار مربوطه برای تکمیل مراحل ساخت عنوان کرد.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: شناسایی و تشکیل پرونده برای تعداد ۴۲۶ مورد از متصرفان اراضی دولتی که در طول سی سال گذشته مقدار ۵۵۰  هکتار از اراضی ملی و دولتی را در سطح استان تصرف کرده بودند، برای پیگیری قانونی به مراجع دادگستری ارجاع و تاکنون بیش از ۲۵۵ هکتار از اراضی مذکور رفع تصرف شده است.

احدی گفت: سامانه ارتباط مردمی با یگان حفاظت پیرامون زمین خواری با شماره ۱۶۵۶ برای دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی در شهرستانهای تابعه راه اندازی و اطلاع رسانی نیز با توزیع بیش از۲۰ هزار انواع بروشور آگاه سازی عمومی در این زمینه صورت گرفته است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر ازحمایتهای مدیران کل راه و شهرسازی و دادگستری استان، دادستان، فرماندهی انتظامی استان درمقابله با تصرف اراضی بیت المال خاطر نشان کرد درسال ۱۳۹۹ همکاران فرماندهی یگان حفاظت استان با انجام ۶۹ مرحله ماموریت اقدام به رفع تصرف بیش از ۵۵ هکتار از اراضی مرغوب سطح استان کردند که ارزش این اراضی بیش از۲۳۶ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha