کد خبر: رعایت-کمتر-از-80-درصدی-پروتکل-های-بهداشت
۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸

به گزارش  گروه بهداشت  و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا ، دکتر علیرضا رئیسی در این جلسه اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و شیوع گسترده این بیماری هیچ راهی جز رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی نداریم.

وی افزود: در فاز اول بیماری که اسفند 98 و نوروز 99 بود رعایت پروتکل ها  به 80 درصد رسید و مردم از سفر در نوروز و بیرون آمدن از منزل در 13 فروردین خودداری کردند و موفق شدیم پیک اول بیماری را به خوبی پشت سر بگذاریم، لذا اردیبهشت 99 کمترین میزان ابتلا را داشتیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: از عید فطر که مسافرت ها شروع شد رعایت پروتکل ها به 24 درصد رسید و از خرداد 99 موج بسیار سنگینی از بیماری را تجربه کردیم.

وی گفت: پس از این مرحله با هشدارهای داده شده دوباره رعایت پروتکل ها به 78 درصد رسید ولی هم اکنون متاسفانه این میزان به 42 درصد رسیده است و شاهد موج سوم و سنگین کرونا در کشور هستیم.

دکتر رئیسی افزود: در تمام ادوار، نیمی از مردم پروتکل ها را رعایت کردند ولی در واقع اگر رعایت پروتکل ها به 80 درصد نرسد خیلی اثرگذار نیست.

وی با اشاره به دلیل تشکیل کمیته نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی مصوبه ستاد ملی کرونا در معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت در جلسات هفتگی ستاد ملی کرونا باید گزارش کار دستگاه ها را ارائه کند. برای همین نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه ها به این جلسه دعوت شده اند تا در جریان مصوبات قرار گرفته و ملزم به ارائه گزارش هفتگی به وزارت بهداشت شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت در کل 7 هزار بازرس بهداشت محیط دارد که برای نظارت همه جانبه بر رعایت پروتکل ها و مصوبات ستاد ملی کرونا تعداد قابل توجهی نیست بنابراین این بازرسان باید در سطح کشور در نقش ناظر عالی عمل کرده  و بقیه دستگاه ها طبق ضوابطی که معین شده است زیر نظر این افراد عمل کنند.

دکتر رئیسی ادامه داد: از دستگاه ها می خواهیم یک نماینده ثابت و تام الاختیار به کمیته نظارت معرفی کنند و همه اصناف و مشاغل و مراکز ارائه خدمات و کالا از این پس طبق مصوبه ستاد ملی کرونا باید QR code داشته باشند.

وی افزود: اصناف و مشاغل می توانند با مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir نسبت به دریافت این کد اقدام کنند.

گفتنی است در ادامه این جلسه نمایندگان وزارتخانه های صمت، کار و تعاون، وزارت ارشاد و تعزیرات حکومتی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. رییس مرکز سلامت محیط و کار و معاون فنی این مرکز نیز توضیحاتی درباره مصوبات ستاد ملی کرونا ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha