کد خبر: رعایت-فاصله-گذاری-اجتماعی-یکی-از-مهمتر
۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر حسن خداپرست، با اشاره به اینکه بیمارستان قائم (عج) یکی از مراکز بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است که با بیماریهای دیگری به این مرکز درمانی مراجعه و پس از انجام آزمایشات لازم تست کرونا این بیماران مثبت می شد، خاطر نشان کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنیم در واقع ویروس را به منزل می بریم و این موضوع برای افرادی که بیماری زمینه ای دارند می تواند خطرناک باشد و حتی باعث بستری شدن آنها در بیمارستان شود .

معاون توسعه مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهدادامه داد: به عنوان مثال بیماری که ناراحتی قلبی دارد و با وجود این بیماری زندگی می گذراند اگر به کرونا مبتلا شود و دچار علایم بیماری شود به مراتب بیشتر از یک انسان سالم شرایط برای وی سخت می شود.

دکتر خداپرست عنوان کرد: بیماران بسیاری  با علایم کرونا مراجعه و پس از بررسی مشخص شد که فرد بیمار اصلا در اجتماع حضور نیافته و بستگان و اقوام ناقل این بیماری به فرد بودند بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مرحله اول برای سلامتی خود فرد و خانواده وی است پس باید کرونا را جدی بگیریم و با تصور اشتباه که کرونا تمام شده این بیماری را برای سالمندان خانواده به ارمغان نبریم.

معاون توسعه مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از عموم مردم درخواست کرد تا جایی که امکان دارد در مجامع عمومی بدون ماسک حضور پیدا نکنند.

وی گفت: در بیمارستان قائم(عج) از همه بیماران تست های لازم انجام می شود تا در صورت ابتلا به بیماری کرونا از سایر بیماران جدا شوند و بیماران دیگر مبتلا به بیماری نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha