کد خبر: رشد-۷-درصدی-تولید-مرغ-در-استان-هرمزگان
۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، عباس زارعی درخصوص نیاز استان به گوشت مرغ اظهار کرد: نیاز استان به گوشت مرغ با سرانه۱۸ کیلوگرم، ۳۲ هزارو۴۰ تن بصورت سالانه و ۹۰ تن به صورت روزانه می باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های بعمل آمده توسط سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و عملکرد صنعت مرغداری استان افزود: در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تولید و تامین گوشت مرغ در این استان وجود ندارد .

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: با توجه به عملکرد صنعت مرغداری استان ، در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۱۶ میلیون و ۶۶۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان صورت گرفته است.

زارعی با اشاره به رشد ۷ درصدی تولید مرغ استان ابراز کرد: واحدهای مرغداری استان با تولید بیش از ۳۳ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ موجب رشد ۷ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند.

به گفته وی، جهت تامین گوشت مرغ ماههای پایانی سال جاری و ایام نوروز برنامه ریزی لازم انجام شده و در حال حاضر قریب به۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه در سالن های مرغداری استان در حال پرورش می باشد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه جوجه ریزی در استان به صورت روزانه در حال انجام می باشد، اظهار داشت: مرغ تولیدی استان به صورت مرتب روانه کشتارگاه شده و گوشت مرغ تولیدی به بازار مصرف عرضه می گردد .

زارعی در پایان اظهارامیدواری کرد: با برنامه ریزی بعمل آمده ،هیچ گونه دغدغه ای در تامین گوشت مرغ نخواهیم داشت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha