کد خبر: رشد-۱۵-درصدی-مراجعان-کرونایی-به-مراکز-س
۳ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۴۴

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر زالی ضمن تبیین آخرین  وضعیت بیماری کرونا در تهران از بستری۴۰۴بیمار  جدید با تشخیص کرونا  در ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان تهران خبر داد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۳۲۴بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی و ۸۰بیمار جدید نیز در بخش‌های ویژه بستری شدند که  نسبت به روز گذشته  این آمار ۳,۶ درصد رشد داشته است .

به گفته دکتر زالی هم اکنون ۲۲۴۲بیمار با تشخیص کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که ۷۳۲نفر آنان در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند و این آمار نیز رشد ۱۵درصدی  نسبت به روز گذشته دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت افزود: در شبانه روز گذشته حدود ۳۲۰۰نفر به صورت سرپایی به بخش‌های بهداشتی و درمانی تهران مراجعه کردند که ۴۰۴نفر آنان به دلیل وخامت حالشان در بیمارستان‌ها بستری شدند .

وی افزایش شاخصها را به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ازدحام درون شهری در هفته های آخراسفندماه در تهران عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از مراجعان جزو گروهی هستند که در هفته های پایانی در مکان های پر ازدحام و مراکز خرید حضور داشتند و پیش بینی می‌شود که این سیر فزاینده  آمار بیماری همچنان تا نیمه اول فروردین ادامه یابد و بعید است که تا نیمه دوم فروردین با کاهش جدی امار روبرو‌ شویم.

دکتر زالی ضمن ابراز تاسف از فوت ۲۷شهروند تهرانی‌ در اثر  کرونا در شبانه روز گذشته گفت: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تجمعات خانوادگی، میهمانی ها ، حضور در منازل افراد پرخطر می‌تواند بعنوان یک عامل زمینه ای برای شکل گیری خوشه های جدید بیماری عمل کند و باعث افزایش آمار بیماری و مرگ و میر شود.

 فرمانده ستاد عملیات بیماری در کلانشهر تهران به همشهریان تهرانی توصیه کرد: شهروندان علاوه بر رعایت دقیق‌تر شیوه نامه های بهداشتی باید از انجام رفتارهای پرخطر در سطوح فردی و اجتماعی که می تواند باعث افزایش شیوع بیماری کرونا شود اجتناب کنند که پرهیز از سفرهای غیرضروری تا حد زیادی می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha