کد خبر: رشد-۱۰-برابری-حمایت‌های-صندوق-از-شرکت
۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
رشد ۱۰ برابری حمایت‌های صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علی وحدت با اشاره به جلسه ای که صبح امروز(دوشنبه، 13 مردادماه) با اعضای هیأت رئیسه مجلس و فراکسیون اقتصاد دانش بنیان داشت گفت: هر جریانی که در راه توسعه کشور شکل می گیرد باید مسیر منطقی خود را طی کرده تا با پختگی کامل به رشد همه جانبه برسد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دانش بنیان علاوه بر رشد جهشی که داشتیم، تلاش کردیم پختگی نیز در همه ابعاد اتفاق بیفتد، عنوان کرد: در سال 92 حدود 50 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت داشت که امروز این تعداد به بیش از 5 هزار شرکت رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تقویت و توسعه شرکت های  دانش بنیان به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتخانه های علوم و ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفت و منجر به ساخت اکوسیستمی شد که با محوریت بخش خصوصی توانسته است در حوزه اقتصادی کشور به ایفای نقش بپردازد.

وحدت در ادامه با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یکی از بخش های این اکوسیستم، نقش تأمین مالی شرکت های دانش بنیان را دارد، اظهار داشت: این صندوق تلاش کرده تا در راستای تأمین مالی این شرکت ها، به خوبی از عهده وظیفه خود برآید.

وی افزود: در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار داشته و در سال گذشته رشد 10 برابری در خدمات صندوق را شاهد بودیم که امروز نیز گزارشی از عملکرد خود به فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس ارائه دادیم و معتقدیم تشکیل چنین فراکسیونی در مجلس نیز حرکت نوآورانه ای بود.

وحدت در ادامه ضمن تأکید بر حفظ ارتباط صندوق به مجلس بیان داشت: تلاش داریم با کمک مجلس، منابع صندوق نوآوری و شکوفایی را تقویت کنیم تا بتوانیم کمک جدی به تقویت شرکت های دانش بنیان و رشد آن داشته باشیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به این مطلب که مسیر تبدیل دانش به ثروت در کشور شکل گرفته و نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: امروز شرکت های دانش بنیان به مرحله درآمدزایی و ایجاد اشتغال رسیده اند و کارکنان آن را قشر فارغ التحصیل دانشگاهی و افراد متخصص و دانشمند تشکیل می دهند لذا امیدواریم در سال جهش تولید، شاهد جهش اقتصادی این شرکت ها نیز باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha