به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، در راستای نظارت حداکثری بر نحوه ارائه خدمات موضوعه توسط شرکتهای حملونقل کالا ناوگان عمومی جادهای، طی ششماهه نخست سالجاری نسبتبه تشکیل کمیسیون ماده ۱۲(کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حملونقل مسافر و کالا) در قم اقدام شد.
معاون حملونقل ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان قم ضمن اعلام خبر فوق افزود: در جریان تشکیل هر ماهه این کمیسیون، به موارد تخلف اعلامی ۳۹ شرکت حملونقل کالا و مسافر ناوگان عمومی جادهای در قم رسیدگی و نسبتبه اعلام رای، اقدام شد.
حمید سالاری ادامه داد: از مجموع موارد اتهامی ۳۹ شرکت حملونقل عمومی جادهای، تخلفات ۳۴ شرکت محرز و آرا صادره به شرح ذیل ابلاغ و اجرا شد: ۲۸ شرکت به پرداخت جریمه نقدی، یک شرکت به تعطیلی یکماهه، پنج شرکت دریافت اخطار کتبی و مابقی نیز از موارد اتهامی مبرا شناخته شدند.
وی در خصوص نحوه و زمان تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ نیز اظهار داشت: این کمیسیون درماه یکبار تشکیل و پس از بررسی موارد اعلامی، نسبتبه صدور رای اقدام مینماید.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ را مطابق با آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی(مصوب سال ۹۱ ) دانست و یاد آور شد: این کمیسیون متشکل از مدیرکل، معاون حمل ونقل، مدیر دفتر حراست، رییس اداره حمل و نقل کالا، رییس اداره حمل و نقل مسافر، رییس اداره حقوقی ادارهکل راهداری و حمل ونقل جادهای و روسای انجمنهای صنفی شرکتهای حملونقل مسافر یا کالای ناوگان عمومی جادهای بر حسب مورد میباشد.
سالاری، غالب تخلفات صورتگرفته توسط شرکتهای حملونقل مسافر و کالا را شامل دریافت کمیسیون اضافه، صدور بارنامه جهت ناوگان فاقد کارت هوشند و تجهیزات ایمنی، صدور صورت وضعیت آفلاین دانست و توضیح داد: پس از بررسی موارد اعلامی و احراز تخلفات صورتگرفته، نسبتبه صدور رای که شامل تذکر کتبی، پرداخت جریمه نقدی و تعطیلی شرکت(دربازه زمانی معین ) اقدام میشود .
وی یادآورشد: کارشناسان و نظار حوزه معاونت حمل و نقل این ادارهکل ضمن بازدیدهای میدانی و دورهای از محل شرکتهای حمل و نقل مسافر و کالا، در صورت مشاهده هر نوع تخلف، نسبتبه ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۱۲ اقدام مینمایند.
سالاری در خاتمه عنوان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها درتمامی اوقات شبانهروز آماده دریافت شکایتها و پاسخگویی به مراجعات تلفنی کاربران جادهای و دیگر هموطنان عزیز است.
نظر شما