کد خبر: رد-فروش-جزیره-کیش-و-نفت-ارزان-منافع-ملی
۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۰
رد فروش جزیره کیش و نفت ارزان / منافع ملی در تدوین قرارداد ۲۵ ساله با چین لحاظ شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عمویی  در توضیح نشست امروز یکشنبه (22 تیرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد. وزیر امور خارجه و معاونانش به ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین پرداختند.

عمویی در ادامه تصریح کرد: آقای دکتر ظریف در این جلسه با اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین، اظهار داشت که «روابط جمهوری اسلامی ایران با چین یک روابط راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر امور خارجه همچنین گفت که «روند تدوین این سند با سفر آقای شی جینگ پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد، دو کشور در آن سفر تصمیم گرفتند که نقشه راه بلندمدت دو کشور را طراحی کنند. طرفین هنوز در حال مذاکره و تبادل نظر درباره این سند هستند.»

وی یادآور شد: وزیر امور خارجه در تشریح ابعاد این سند، بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین این سند تاکید کرد و شایعاتی چون فروش جزیره کیش و نفت ارزان را رد کرد و آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.

عمویی با اشاره به اینکه  جلسه امروز اولین نشست مشترک کمیسیون و وزارت امور خارجه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه به تشریح نظرات خود درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی پرداختند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس کمیسیون نیز ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی، بر آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزییات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد.

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha