کد خبر: راهیابی-۴۶-دانش-آموز-خوزستانی-به-مرحله
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
راهیابی ۴۶ دانش آموز خوزستانی به مرحله کشوری جشنواره سفیران سلامت

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت  در اختتامیه پنجمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی استان اظهار کرد: بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۹۷ دانش آموز خوزستانی با ارسال آثار خود در پنجمین جشنواره سفیران سلامت شرکت کردند و در نهایت ۴۶ نفر از این دانش آموزان به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند‌.

وی در ادامه با برشمردن رشته های این جشنواره، توضیح داد: نقاشی، شعر، پیام کوتاه بهداشتی، نامه ای به کرونا، خاطره نویسی، دلنوشته، کاردستی از جمله رشته های بودند که دانش آموزان خوزستانی در آنها موفق به کسب رتبه استانی شدند و به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با اشاره به نقش مراقبین سلامت در ارتقای شاخص سلامت و بهداشت در مدارس استان، خاطرنشان کرد: ۵۴۳ مراقب سلامت در سطح مدارس استان وظیفه نظارت بر روند شاخص های سلامت و نیز روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بر عهده دارند. حمایت از این همکاران به عنوان یک اولویت در حوزه سلامت دانش آموزی در دستور کار قرار دارد‌.

مودت اضافه کرد: امسال از نظر بحث سلامت و همچین بحث آموزش بسیار خاص و ویژه بود و شرایط کرونایی روند و نحوه  آموزش را دگرگون کرده بود و آموزش بر بستر شبکه های مجازی و به ویژه شاد ادامه یافت. همچنین همکاران اقدامات ویژه ای را راهبری کردند به گونه ای که در عرصه آموزش و رعایت شیوه نامه و نیز کمک به تولید وسایل بهداشتی اقدامات بی بدیلی انجام دادند و در هفته معلم از آنها تقدیر خواهد شد.

وی افزود: همکاران ما در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت مشارکت فعال داشتند. این همکاران با از خودگذشتگی در خط مقدم مبارزه با کرونا و همراه با مدافعان سلامت در این طرح مشارکت فعال داشتند که شایسته تقدیر و تشکر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان در اولویت برنامه های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد؛ خاطرنشان کرد: بی شک این مهم در برگزاری امتحانات سال گذشته نمود و جلوه داشت. البته امسال نیز برنامه ویژه ای برای استقرار پایگاه های سلامت در محل برگزاری امتحانات پایه دوازدهم در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت آمورش و پرورش استان، تصریح کرد: اداره سلامت در حوزه اجرای سیاست های مبتنی بر سند تحول موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد. همچنین پوشش موفق ۷۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی در طرح کنترل چاقی و وزن دانش آموزان (کوچ) از جمله این اقدامات شاخص اشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha