کد خبر: رئیس-جمهور-مکزیک-قرطینه-ناشی-از-ویروس-ر
۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
رئیس جمهور مکزیک قرطینه ناشی از ویروس را دیکتاتوری خواند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور مکزیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، روز چهارشنبه پیشنهاد کرد که سیاستمدارانی که برای محدود کردن COVID-19، قرطینه اعمال می‌کنند مانند دیکتاتورها رفتار می‌کنند. این نظرات در حالی مطرح شد که لوپز اوبرادور بار دیگر سوالاتی را در مورد اینکه چرا تقریباً هرگز ماسک صورت نمی‌زند دفع کرد و گفت این مسئله آزادی است. رهبر مکزیک گفت: اقدامات همه گیر که حرکات مردم را محدود می‌کند در میان مقامات مد است ... که می‌خواهند نشان دهند که دست‌های سنگین و دیکتاتوری هستند. وی گفت: بسیاری از آن‌ها اجازه می‌دهند غریزه‌های اقتدارگرایانه خود را نشان دهند، مسئله اساسی تضمین آزادی است. معلوم نبود كه آیا رهبر مكزیک به مقامات سایر كشورها اشاره دارد یا رهبران محلی عمدتاً حزب مخالف كه سعی كرده‌اند محدودیت‌هایی را در مكزیک اعمال كنند. برخی از دولت‌های محلی در مکزیک سعی کرده‌اند از پلیس برای اعمال محدودیت با ماسک حرکت استفاده کنند، که منجر به رسوائی رفتارهایی مانند سو استفاده توسط پلیس شد. لوپز اوبرادور معتقد است چنین اقداماتی باید داوطلبانه باشد. همه آزاد هستند. هرکسی که مایل به پوشیدن ماسک صورت و احساس امنیت بیشتر است، خوشحال است که این کار را انجام دهد.

مکزیک با قوانینی مانند قرطینه و پوشیدن ماسک مخالف است!

ولت مکزیک از دو جهت با خلاف اصول بین المللی ضد ویروس مخالفت کرده است. این توصیه‎های متناقضی را در مورد استفاده از ماسک صورت ارائه داده و آزمایشات گسترده را بی‌فایده و بی‌هدف توصیف کرده است. مکزیک و کروناویروس اما یک منطقه که مکزیک در آن به سایر نقاط جهان پیوسته است این است که برای تهیه واکسن عجله دارد. لوپز اوبرادور از کمیسیون ایمنی پزشکی کشور، معروف به Cofepris، خواست تا عجله کرده و واکسن تولید شده توسط داروساز آمریکایی Pfizer و BioNTech آلمان را تأیید کند، که از قبل توسط قانون گذاران در انگلیس مورد واگذاری قرار گرفته است. لوپز ابرادور گفت: تمام مراحل مجوز در Cofepris در حال ساده شدن است، ما نمی‌خواهیم که در بوروکراسی در این کشور متوقف شود. این یک مسئله فوری است، کارهای نهایی در حال شروع است و کوپریس برای تأیید آن در اسرع وقت شبانه روز کار می‌کند. و روز چهارشنبه، وزارت بهداشت مکزیک قراردادی برای 34.4 میلیون دوز از این واکسن‌ها امضا کرد و گفت امیدوار است که 250،000 دوز در دسامبر دریافت کند. هر فرد به دو دوز نیاز دارد.

مکزیک تاکنون تقریباً 107000 مورد تلفات تأیید شده مشاهده کرده است که چهارمین میزان در بالاترین میزان‌ها در جهان است، اما مکزیک آزمایش نسبتاً کمی انجام می‌دهد و مقامات تخمین می‌زنند که تعداد واقعی مرگ و میر نزدیک به 150،000 نفر باشد.

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha