کد خبر: دولت-مدیریت-کرونا-را-رها-کرده-است
۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،علی‌اصغر عنابستانی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان خراسان رضوی گفت: ویروس کرونا در موج دوم تعداد بیشتری را مبتلا کرده و بیماران نیز بد حال تر و درصد مرگ و میر نیز بیشتر است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، مدیریت کرونا را رها کرده و به نوعی جان مردم را به جیب مردم فروخت، ادامه داد: ما باید جان مردم را ارجح تر بدانیم و برای جلوگیری از شیوع کرونا در سطح کشور برنامه ریزی کنیم. همچنین بهتر است از ذخایر مردمی در حوزه‌های مختلف برای حفظ سلامتی خودشان استفاده کنیم.

عنابستانی با بیان اینکه در روزهای اخیر در حالی شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی هستیم که هیچ احساس مسئولتی هم در دستگاه‌ها اجرایی دیده نمی‌شود، تصریح کرد: چند روز گذشته پزشکی با بنده تماس گرفت و مدعی شد، اعضای سازمان نظام پزشکی استان خراسان رضوی و هیئت مدیره آن و همچنین انجمن اسلامی پزشکان خواهان دیدار با مسئولان اجرایی استان هستند که متاسفانه محقق نمی‎شود. یعنی مسئله مدیریت کرونا تا این حد هم برای مسئولان اجرایی اهمیت  و اولویت ندارد که با این افراد جلسه‌ای داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به کمبودهای تجهیزات پزشکی و اقلام پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در سطح بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان خراسان رضوی، اظهار کرد: به دلیل کمبودهای اقلام بهداشتی برخی از درمانگاه‌ها مجبور می‌شوند برای حفظ سلامتی کادر درمانی، تجهیزات حفاظتی را خودشان تهیه کنند در صورتی که درآمدشان به دلیل کاهش مراجعات مردمی به شدت کاهش پیدا کرده و هزینه سنگین تهیه تجهیزات حفاظتی هم به آنها تحمیل می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نسبت به شیوع ویروس کرونا در استان خراسان رضوی هشدار داد و افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در حوزه انتخابیه بنده به روزی 5 نفر رسیده که بسیار بالاتر از میانگین کشور و جهان است. این تعداد مرگ و میر زنگ خطر جدی  برای کشور است. دولت باید تمام محدودیت‌هایی که موجب کنترل و کاهش کرونا در موج اول شد را مجدداً برگرداند و واحدهای صنفی پرخطر را تعطیل کرده و با بستن جاده‌ها  از سفرهای غیر ضروری جلوگیری کند تا جان مردم حفظ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha