کد خبر: دولت-ترامپ-از-who-به-طور-رسمی-خداحافظی-می‌
۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
دولت ترامپ از سازمان بهداشت جهانی به طور رسمی خداحافظی می‌کند!

دولت ترامپ به کنگره و سازمان ملل متحد اطلاع داده است كه ایالات متحده رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج می‌‎شود.

به گزارش گرروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از CNN، دولت ترامپ به کنگره و سازمان ملل متحد اطلاع داده است كه ایالات متحده رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج می‌‎شود. مقامات متعددی به CNN می‌گویند، اقدامی كه در میان افزایش تعداد موارد كروناویروس در سراسر آمریكا طی یك هفته گذشته انجام می‌شود.

کناره‌گیری از WHO، حرکت نه چندان هوشمندانه‌ی دولت ترامپ!

این کناره گیری، که از ژوئیه آینده شروع می‌شود، انتقاد بسیاری از قانونگذاران دو حزب، انجمن‌های پزشکی، سازمان‌های مدافع و متحدان خارج از کشور را به دنبال داشته است. دولت ترامپ نامزد احتمالی ریاست جمهوری دموکرات ، جو بایدن قول داده است که  تصمیم در صورت انتخاب او برگردد. سناتور رابرت منندز، دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه این خبر را توئیت کرد. کنگره اعلام کرد که POTUS به طور رسمی ایالات متحده را ازWHO در میان همه‌گیری خارج می‌کند. این آمریكایی ها را بیمار و آمریكا را تنها می گذارد. یک مقام وزارت امور خارجه همچنین تأیید كرد كه اعلامیه خروج آمریكا از تاریخ 6 ژوئیه 2021 مؤثر به دبیر كل سازمان ملل ارسال شده است كه سپرده‌گذار سازمان جهانی بهداشت است.

تصمیمی در اوج همه‌گیری کروناویروس

سخنگوی دبیرکل آنتونیو گوترس گفت که وی این اخطار را دریافت کرده است و در حال بررسی با سازمان بهداشت جهانی است که آیا همه شرایط برای چنین خروجی رعایت شده است. این شرایط شامل اعلان یکساله و تحقق کامل پرداخت تعهدات مالیِ ارزیابی شده است. منبعی که در مورد مکاتبات به سی ان ان گفت: نامه خطاب به سازمان ملل بسیار کوتاه است، در حدود سه جمله و باعث می‌شود که یک جدول زمانی خروج یک ساله انجام شود. اما این منبع هشدار داد كه آنها نمی‌توانند تأیید كنند كه نسخه نهایی نامه را مشاهده كرده‌اند. از جمله کارکردهای فعلی خود، WHO در تلاش است تا هماهنگی‌های لازم برای به دست آوردن ایمنی شخصی و تجهیزات پزشکی، مانند هواکش‌ها را به بیمارستان‌های سراسر جهان ارائه دهد.

این حرکت دولت ترامپ، یک قمار خطرناک است!

الیزابت کاوزن، رئیس جمهور و مدیرعامل بنیاد سازمان ملل متحد، گفت که این سازمان در مبارزه با Covid-19 ضروری است. لویس پیس، رئیس جمهور و مدیر اجرایی شورای بهداشت جهانی، با بیان این مطلب به CNN گفت: هزاران نفر این مطلب را ذکر کرده‌اند، از متخصصان بهداشت گرفته تا سران ایالت‌ها و قهرمانان در خط مقدم جهان به WHO احتیاج دارد. همین موضوع این حرکت را به یک قمار خطرناک تبدیل می‌کند. برخی هشدار داده‌اند که خروج در شرایط فعلی همچنین می‌تواند در آزمایشات بالینی لازم برای تولید واکسن‌ها و همچنین تلاش برای ردیابی شیوع ویروس در سطح جهان اختلال ایجاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha