کد خبر: دموکرات-ها-فدرال-نباید-در-اعتراضات-پور
۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
دموکرات ها: فدرال نباید در اعتراضات پورتلند آمریکا مداخله کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، شش شهردار حزب دموکرات از کنگره آمریکا خواسته اند که دولت ترامپ را از ارسال مأمورین اجرای قانون فدرال به شهرهای‌شان از جمله در اعتراضات پورتلند منع کند. در یک نامه، شهرداران استدلال می‌كنند كه حضور مأمورین، برخلاف درخواست مقامات محلی، غیرقانونی است. از جمله امضا كنندگان، شهردار پورتلند است كه مأمورین فدرال با معترضین ضد نژادپرستی در آن درگیر شده‌اند. این در حالی است که دادستان کل آمریكا، ویلیام بار، قرار است در هنگام شهادت كنگره، از استقرار آن‌ها دفاع كند.

دموکرات‌ها در برابر ترامپ و دولت وی در اعتراضات پورتلند!

آقای بار گفته است که تصمیم وزارت دادگستری مبنی بر اعزام نیروهای امنیتی به شهر پورتلند، در پی حملات به ساختمان‌های فدرال در آنجا توجیه شد. پورتلند شاهد 61 روز اعتراض متوالی بود که پس از ورود افسران فدرال در این ماه تشدید شد. اعتراضات پورتلند در حالی آغاز شد که بخشی از راهپیمایی‌های عدالت خواهانه در سراسر کشور ناشی از مرگ جورج فلوید، یک مرد سیاه پوست غیر مسلح، در مینیاپولیس، مینه سوتا، در ماه مه برگزار شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا گفته است كه او ممكن است نیروهایی را برای دفاع از ساختمان‌های فدرال از آنچه كه او آنارشیست‌ها و آشوبگران نامیده است، به شهرهای دیگر اعزام كند.

آقای بار که از طرف آقای ترامپ منصوب شده و از تیم تبلیغات رئیس جمهور در مورد گزارش روسیه دفاع کرده است، توسط دموکرات‌ها به سیاسی کردن اداره دادگستری متهم شده است. شهرداران پورتلند، شیکاگو، سیاتل، آلبوکرک (نیومکزیکو)، کانزاس سیتی (میسوری) و واشنگتن دی سی روز دوشنبه نامه‌ای را امضا کردند که دولت ترامپ را به استفاده مبهم از نیروی فدرال متهم کرد. این نامه که به رهبران هر دو حزب در سنا و مجلس نمایندگان ارسال شده و در توییتر توسط شهردار پورتلند تاد ویلر ارسال شده است، افزود: ما از كنگره می‌خواهیم كه قانون را تصویب كند تا این اقدامات را غیرقانونی و منعطف كند.

چه اتفاقی در پورتلند در حال رخ دادن است؟

این اعتراضات برای هفته‌ها ادامه داشت که ماموران فدرال در 4 ژوئیه برای محافظت از ساختمان‌های فدرال به پورتلند فرستاده شدند. اعتراضات پورتلند مقامات محلی می‌گویند که تظاهرات‌ها تا زمانی که نمایندگان فدرال حضور پیدا نکنند مسالمت آمیز بوده‌اند، اما دادگستری می‌گوید که این درست نیست. دادگاه عمومی فدرال مارک هاتفیلد در مرکز شهر به یک میدان نبرد شبانه تبدیل شده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان تلاش کرده‌اند حصارهای اطراف ساختمان را با بالا رفتن از سازه یا حتی با استفاده از ابزارهای قدرتی بشکند. شماری از مأموران در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند زیرا معترضین محصولات آتش بازی تجاری را بر روی سد شلیک کرده‌اند، لیزهای قدرتمند را در چشم‌های مأموران انداخته، سنگ و دیگر موارد را بر روی حصار پرتاب می‌کردند. افسران فدرال با گاز اشک آور و مهمات با خطرناکی کم‌تر پاسخ داده‌اند که چندین تظاهرکننده را زخمی کرده است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha