کد خبر: دسترسی-به-حمل-و-نقل-عمومی-مناسب،نیازمن
۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۱۹
دسترسی به حمل و نقل عمومی مناسب،نیازمند یک برنامه بلندمدت است

شهربانو امانی رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که هم اکنون سرانه حمل و نقل عمومی در کدام مناطق تهران کم است و چه اقداماتی در این خصوص قرار است انجام شود، اظهار داشت: آنچه در خصوص یک شبکه حمل و نقل عمومی مناسب برای کلانشهری همانند تهران اهمیت دارد میزان پوشش شهر توسط حمل و نقل عمومی انبوه‌بر در حدِ پیاده است.

وی افزود: اینکه چه جمعیتی از مردم و در چه سطحی از شهر با پیاده‌روی می‌توانند به حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند؛ بیش از 70 درصد مناطق 11، 8، 12 و 7 در پوشش حمل و نقل عمومی انبوه‌بر، یعنی مترو یا BRT هستند.

رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مناطق 18، 22 و 21 این عدد کمتر از 10 درصد است. مناطق 17، 3 ، 6، 10 و 13 نیز بیش از 50 درصد تحت پوشش هستند.

امانی تاکید کرد: احتمال سفر با خودرو در مناطقی که در شعاع پیاده‌روی به حمل و نقل عمومی دسترسی ندارند بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه حل معضل دسترسی به حمل و نقل عمومی در شعاع پیاده‌روی نیازمند یک برنامه بلندمدت است، گفت: در گام اول لازم است تا با اصلاح مقررات و ضوابط تراکم‌های بالای شهر را در اطراف ایستگاه‌ها متمرکز کنیم. با این اقدام جمعیت بیشتری از مردم به حمل و نقل عمومی با کیفیتِ انبوه‌بر دسترسی خواهند داشت.

رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: همچنین باید حمل و نقل عمومی را در سایر نواحی توسعه دهیم. منابع این توسعه می‌تواند از درآمدهای حاصل از بارگذاری در پیرامون ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی تامین شود.

امانی بیان کرد: تعریف پهنه T و اصلاح طرح تفصیلی بر اساس توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی نیز در همین راستا انجام می‌شود.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha