کد خبر: در-موج-چهارم-کرونا-با-کمبود-تخت-روبرو-نش
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر شاپور بدیعی، با اشاره به اینکه در پیک چهارم کرونا برخلاف دفعات گذشته سرعت پیشرفت و انتقال بیماری سریعتر است خاطر نشان کرد: خوشبختانه در روند ارائه خدمت به بیماران به برکت وجود امام رضا(ع) و همکاری و هماهنگی بین نهادی و درایت ریاست دانشگاه تاکنون با مشکلی مواجه نشدیم .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از عموم مردم درخواست می کنیم با بروز علائم مشکوک به بیماری کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند زیرا درمان سریع در بیماری کرونا از بروز عوارض جلوگیری می کند، تصریح کرد: همچنین توصیه می شود که از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان ها پرهیز شود زیرا احتمال ابتلا به عفونت های بیمارستانی در کنار بیماری کرونا برای فردی که نیاز به بستری ندارد افزایش می یابد.

دکتر بدیعی با اشاره به اینکه تمام تلاش کادر درمان بر کاهش عوارض بیماری و مرگ و میر ناشی از آن است، گفت: خوشبختانه برای ارایه خدمت به بیماران کرونایی در شهر مشهد یک عزم ملی صورت گرفته که بیمارستانهایی که حتی دستگاه اکسیژن ساز کافی برای در اختیار گذاشتن بیمارستانهای دولتی نداشتند نیروهای خود را در اختیار مراکز دولتی قرار دادند.

وی گفت: در شرایط پاندمی کرونا بیماران غیر کرونایی را نباید فراموش کنیم از همین رو خدمت رسانی به این دسته از بیماران نیز طبق روال قبلی انجام می شود .

دکتر بدیعی بیان کرد: با همکاری معاونت غذا و دارو تصمیم بر آن شد که بیماران سرپایی که نیاز به دارو فاویپیراویر  دارند با  نسخه پزشک و با تعرفه بیمه بتوانند داروی خود را دریافت کنند و افرادی که نیاز به دریافت رمدسیویردارند به کلینیک های تزریق این دارو مراجعه و روزانه  داروی خود را دریافت کنند تا بتوانند دوران نقاهت را در منزل سپری کرده و درگیر روند بستری در بیمارستانها نشوند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha