کد خبر: درگیری‌های-قلبی-بیشترین-علت-فوت-کودکا
۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳
درگیری‌های قلبی بیشترین علت فوت کودکان مبتلا به کووید 19 است

دکتر علیرضا ناطقیان فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تغییر علائم جدید بیماری کووید 19 در کودکان، اظهار داشت: در حال حاضر علائم این بیماری در کودکان بسیار متغییر است.

تب بالا در کودکان

وی افزود: گاهی خانواده ها به خاطر تب های بسیار بالای کودکانشان به مراکز درمانی و پزشک مراجعه می کنند که همین علائم می تواند دلیلی بر ابتلای کودک به کووید 19 باشد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با بیان اینکه شرایط کودک بستگی به این دارد که در چه مرحله و یا فازی از بیماری به پزشک مراجعه کند، گفت: گاهی در ابتدای بیماری ممکن است فقط با اسهال و استفراغ و یا تب تنها، گاهی هم با علائم بثورات پوستی، گوارشی، تنفسی به پزشک مراجعه داشته باشند.

علت اصلی فوت کودکان مبتلا به کرونا

دکتر ناطقیان با اشاره به علت اصلی فوت بیماران مبتلا به کووید 19، بیان کرد: بیشتر این کودکان دچار درگیری های قلبی می شوند و یا این بیماری باعث می شود که عوارضی به صورت درگیری خونی پیدا کنند و در بدن واکنش های التهابی بسیار شدید پیدا شود و به سمت شوک برود.

عوارض تنفسی

وی با تاکید بر اینکه دو عامل مهم درگیری‌های قلبی و درگیری خونی بیشترین علت فوت کودکان مبتلا به کووید 19 است، تصریح کرد: کمتر کودکی با ابتلا به کووید 19 دچار عوارض تنفسی شده و جان خود را از دست داده است.

علت فوت نوزادان مبتلا به کرونا

 فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به علت فوت نوزادان مبتلا به کرونا بیان داشت: در نوزادان هم شاهد درگیری های قلبی و خونی هستیم و دلیل اینکه بیشتر این نوزادان را از دست می دهیم دو عامل شوک و نارسایی قلبی است؛ تنگی نفس کمتر باعث فوت نوزادان می شود.

عوارضی بیماری کووید 19

دکتر ناطقیان در پاسخ به این سوال که آیا با بهبودی کودک و نوزاد آیا عوارضی از بیماری کووید 19 در بدن وی باقی می ماند یا خیر، گفت: معمولا بعد از بهبودی عوارضی در بدن کودک و نوزاد باقی نمی ماند؛ این کودکان دچار مشکلات عصبی نخواهند شد و در این مدت ما چنین عوارضی مشاهده نکرده ایم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha