کد خبر: درمان-میگرن-با-استفاده-از-بوتاکس-بوتاک
۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
درمان میگرن با استفاده از بوتاکس/بوتاکس روشی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها!

دکتر زهره نیکبخت متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به فواید بوتاکس برای درمان بسیاری از بیماری ها اظهار کرد: بوتاکس یا همان Botulinum toxin به صورت توکسینی است که با غلظت های مخصوص به خود در موارد خاص به کار می رود.

درمان چین و چروک

وی افزود: بوتاکس برای هایپرهیدروزیس کف دست و پا و تعریق بیش از اندازه کف دست و پا به نوعی رقیق و تزریق می شود و برای چین و چروک صورت و تعریق زیر بغل نیز به نوعی دیگر رقیق و تزریق می شود. روش های رقیق کردن و تزریق بوتاکس برای درمان هر نوع بیماری متفاوت است.

دکتر نیکبخت ادامه داد: به طور کلی بوتاکس از روش قانونی برای درمان خیلی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان بسیاری از بیماری های پوستی

وی با بیان اینکه چشم پزشکان، ارتوپدها، متخصصان داخلی و بسیاری دیگر از پزشکان در رشته های مختلف برای درمان بیماری ها از بوتاکس استفاده می کنند، گفت: همچنین متخصصان پوست برای درمان خیلی از بیماری های پوستی نیز از بوتاکس استفاده می کنند.

این متخصص پوست و مو افزود: از بوتاکس به عنوان ضد چین و چروک و جوانسازی پوست نیز استفاده می شود.

دکتر نیکبخت در پاسخ به این سوال که آیا افراد در هر سنی می توانند از بوتاکس استفاده کنند یا خیر، بیان داشت: در هر سنی با روش های خاص بوتاکس می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عدم تزریق بوتاکس در آرایشگاه ها

وی با اشاره به تزریق بوتاکس در آرایشگاه ها تصریح کرد: اصلا نباید در آرایشگاه ها بوتاکس مورد استفاده قرار گیرد چراکه بعد از گذشت مدت زمانی این افراد به خاطر عوارض تزریق نامناسب مجبور هستند به پزشک مراجعه کنند و عوارض بیماری را رفع کنند.

متخصص پوست و مو با اشاره به استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن گفت: بسیاری از پزشکان در تمام کنفرانس های بین المللی در مورد روش بوتاکس برای درمان میگرن بحث و گفتگو می کنند.

دکتر نیکبخت ادامه داد: فعلا این روش Off-label یا در اصطلاح تجویز خارج از برچسب قرار دارد و بسیاری از پزشکان از آن برای درمان بیماری میگرن استفاده می کنند اما هنوز اف دی ای این روش را تاکید نکرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران نسبت به تزریق بوتاکس برای درمان میگرن رضایت دارند.

  گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha