کد خبر: درمان-سرطان-در-این-روزهای-کرونایی-تول
۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴
به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت) از مدیکال‌اکسپرس، برخی از داروها و روش‌های درمانی بیماران مبتلا به سرطان، موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن این افراد شده و آنها را در خطر بالای ابتلا به بیماری ویروس کرونا قرار می‌دهد. در کشورهایی که گرفتار همه‌گیری ویروس کرونا شده‌اند، از مردم خواسته شده است که در خانه‌هایشان بمانند و بدین ترتیب موجب کاهش گسترش این بیماری شوند. اما تمام مراجعه‌های درمانی بیماران مبتلا به سرطان به مراکز درمانی ضروری است و بیشتر آنها نمی‌توانند وقفه‌ای در درمان‌شان بیندازند. بیشتر اعضای کادر درمان، مانند مرکز درمان سرطان وابسته به دانشگاه کنتاکی در آمریکا، دایما در حال تمیز و ضدعفونی کردن تمام تجهیزات درمانی خود هستند. متخصصان بهداشت و سلامت از مردم می‌خواهند برای دور ماندن از ویروس کرونا به توصیه‌ها در زمینه رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه کنند. همچنین افرادی که تحت درمان‌های سرطان هستند، باید بیش از هر زمان دیگر از خود مراقبت کنند. آنها باید:
  • تا زمانی‌که می‌توانند در خانه بمانند و فقط هنگام انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.
  • بسیاری از داروخانه‌ها می‌توانند داروهای مورد نیازشان را ارسال کنند. بدین ترتیب آنها مجبور نیستند به دلیل خرید دارو از منزل خارج شوند.
  • پیش از رفتن به بیمارستان باید با پزشک معالج‌شان تماس بگیرند و چنانچه امکان داشت، فرایند درمان‌شان را به تعویق بیندازند.
  • اگر فردی تحت جراحی پیوند مغز استخوان قرار گرفته یا در حال انجام درمان‌های دیگر سرطان است، باید از پزشک خود بخواهد به او یاد دهد که چگونه از خود در برابر ویروس کرونا مراقبت کند.
همانطور که تاکنون گفته شده است، از علایم بیماری کووید ۱۹، تب، سرفه و تنگی نفس است. اگر تحت درمان‌های سرطان هستید و هر یک از علایم فوق را نشان دادید، به‌سرعت با پزشک‌تان تماس گرفته و او را آگاه کنید. سپس تمام توصیه‌های او را به کار بندید. به گزارش طبنا، بیماران متبلا به سرطان که تحت درمان‌های خاصی قرار دارند می‌توانند با توجه به توصیه‌های پزشک‌شان، از ابتلا به بیماری ویروس کرونا پیشگیری کنند. مترجم: نادیا زکالوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha