کد خبر: درمان-درد-ستون-فقرات-با-انجام-ورزش‌ها
۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
درمان درد ستون فقرات با انجام ورزش‌های مناسب/ آندوسکوپی راهی برای کاهش درد کمر

دکتر محمودرضا نظافتی فوق تخصص درد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به آندوسکوپی دیسک کمر و گردن بدون نیاز به عمل جراحی اظهار داشت: بیماران مبتلا به دیسک کمر و گردن توانسته اند بدون عمل جراحی با مراجعه به متخصصان درد بیماری خود را درمان کنند.

وی افزود: در حال حاضر آندوسکوپی دیسک کمر و گردن در کلینیک های درد انجام می شود. همزمان با فعالیت های متخصصان درد، جراحان اعصاب و ارتوپد هم می توانند در این زمینه اقدامات ارزشمندی برای بیمارانی که مبتلا به درد دیسک کمر و گردن هستند، انجام دهند.

این پزشک فوق تخصص درد بیان داشت: آندوسکوپی وسیع دیسک کمر و گردن اگر به خوبی انجام شود، بیمار می تواند درمان شود. این کار معمولا نیاز به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود؛ ما با وارد شدن به منطقه دیسک، قسمت های بیمار دیسک را جدا می کنیم و حتی اگر نیاز به تکرار هم باشد این کار را به راحتی انجام می دهیم.

دکتر نظافتی با تاکید بر اینکه این اقدام، عوارض جراحی را ندارد، افزود: میزان عفونت و چسبندگی در محل نیز خیلی کمتر از عمل جراحی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تجربه تخصص درد در ایران بسیار خوب بوده است، گفت: در این زمینه هنوز اول راه هستیم و عمده مشکلاتی که داریم، امکانات و تجهیزات است که با افزایش قیمت ارز کار در زمینه خدمات رسانی به بیماران برای ما سخت می شود.

محرومیت از خدمات کلینیک های درد

این پزشک فوق تخصص درد ادامه داد: متاسفانه در زمینه خدمات بیمه ها هم پوشش دهی خوبی ندارند و به همین دلیل بسیاری از مریض های ما از خدمات کلینیک های درد محروم می شوند.

تزریق اوزون داخل دیسک برای درمان بیماری

دکتر نظافتی با اشاره به اینکه متخصصان درد با تجویز دارو و ورزش مناسب برای بیماران مبتلا به درد ستون فقرات، درد آنها را کاهش می دهند، تصریح کرد: بیماران با فیزیوتراپی مناسب، تزریقات کنار و داخل دیسک، لیزر دیسک، تزریق اوزون داخل دیسک و در نهایت آندوسکوپی دیسک درمان می شوند.

وی ادامه داد: بیمارانی که جراحی های کمر و گردن انجام داده اند اما متاسفانه عمل آنها موفقیت آمیز نبوده هم می توانند از خدمات کلینیک های درد به خوبی استفاده کنند و دردهای خود را کاهش دهند.

این پزشک فوق تخصص درد با تاکید بر این موضوع که بیماران زونایی هم می توانند از خدمات کلینیک های درد استفاده کنند، گفت: این بیماران هم می توانند با مراجعه به متخصصان درد، دردهای مزمن خود را درمان کنند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha