کد خبر: درخواست-مجلس-یازدهم-برای-تسریع-روند-بر
۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
درخواست مجلس یازدهم برای تسریع روند بررسی لایحه تامین امنیت زنان در دولت

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، فاطمه قاسم پور در مورد نحوه ورود مجلس یازدهم به موضوع پرونده قتل رومینا دختر 14 ساله تالشی، جهت ممانعت از تکرار موارد مشابه، گفت: حادثه قتل رومینا 14  ساله در تالش به شدت غم‌انگیز و دلخراش بود، به همین دلیل از چند جهت باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد . اولین اقدام قاعدتا قانونگذاری برای امنیت زنان است. به همین منظور،  در مجلس به طور جدی روند بررسی و تصویب لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت را پیگیری خواهیم کرد.

در صورت تاخیر در ارسال لایحه تامین امنیت زنان، طرح ارائه می‌دهیم

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: ما منتظر هستیم تا روند بررسی این لایحه در دولت به پایان برسد و به سرعت به مجلس ارسال شود.

قاسم پور تاکید کرد: اگر روند بررسی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت بیش از این طولانی شود، طرح تامین امنیت زنان را ارائه میدهیم. لایحه امنیت زنان   از سال 91 در حال پیگیری است و نیاز است زودتر به نتیجه برسد چون وجود یک قانون مشخص درباره امنیت زنان وجه بازدارندگی دارد و زمینه افزایش امنیت اجتماعی را فراهم میسازد.

ممانعت از بروز خشونت در خانواده‌ها از طریق فعالسازی نهادهای حمایتگر اجتماعی

وی اظهار کرد: موضوع مهم دیگری که در پی بروز این حادثه نمایان شد و نیاز است به طور جدی پیگیری شود، ضرورت حمایت مستمر نهادهای حمایتگر اجتماعی از خانواده‌ها است. در واقع ما به نهادهای واسطه‌گری نیاز داریم که بر اساس زیست بوم فرهنگی جامعه ما، تسهیلگر و کمک رسان خانواده‌ها برای حل مسائل شان باشد و  به خانوادههایی که آسیب دیده‌اند و توان حل مسائل را ندارند، کمک کنند.

قاسم پور افزود: بی‌تردید پدر رومینا توانایی حل مشکل ایجاد شده را نداشته است، به همین دلیل با خشونت‌آمیزترین شکل ممکن دختر خود را به قتل رسانده است، بنابراین در اینجا خلاء وجود نهادهای حمایتگر اجتماعی که رویکرد درستی به مساله خانواده دارند، مشهود است.

وی در ادامه گفت: مساله دیگری که این حادثه به ما نشان داد، خلاء مواجهه خانواده ها با تحولات ذهنی و عینی صورت گرفته است. نه رومینا  و نه پدرش درکی از موقعیت نداشتند. در این زمینه لازم است نخبگان عرصه اجتماعی درباره مواجه با این تحولات گفتگو کنند و نتایج گفتگوهای کارشناسانان در آموزش‌های رسمی و غیررسمی و در رسانه‌ها اشاعه پیدا کند تا افراد در مواجه با این مسائل آگاهانه‌تر باشند

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ان شالله هم زمینه قانونی شدن لایحه امنیت را پیگیری می‌کنیم و هم از بعد نظارتی  برای ارتقا فرهنگ که یکی از رئوس پراهمیت برای مجلس یازدهم است، اقدامات لازم را صورت می‌دهیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha