کد خبر: درباره-نحوه-ارزیابی-دانش‌آموزان-ابتد
۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، رضوان حکیم زاده درباره ارزیابی دانش آموزان مقطع ابتدایی که به صورت توصیفی است، توضیح داد: این مساله جمع بندی نهایی نشده است و از سوی شورای عالی آموزش و پرورش اعلام خواهد شد. شرایط در حال حاضر به گونه‌ای نیست که بتوانیم چیزی را با قطعیت اعلام کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت‌هایی که معلمان ما از آغاز تعطیلی مدارس انجام دادند، این مساله برای ما بسیار حائز اهمیت است که بدانیم فعالیت‌های معلمان منجر به نتیجه بوده است. در این میان آموزش و پرورش نیز اقدامات تکمیلی خود را انجام خواهد داد و به طور منسجم و هماهنگ فعالیت‌های فضای مجازی را مدیریت و نظارت خواهد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حفظ سلامت دانش آموزان و همچنین حفظ آرامش روانی خانواده‌ها برای ما بسیار مهم است. در عین حال تا جایی که ممکن است تلاش می‌کنیم، محتوای درسی را به دانش آموزان ارائه دهیم.

حکیم زاده در پاسخ به این سوال که چند درصد از محتوای درسی مقاطع ابتدایی آموزش داده شده است؟ گفت: ما در حال بررسی این مساله هستیم، زیرا شرایط استان‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است، از طرفی دانش آموزان هم در استان‌ها شرایط مختلفی دارند از این رو تلاش شده تا اقدمات متنوعی صورت بگیرد تا هیچ دانش آموزی از درس جا نماند.

وی خاطرنشان کرد: شاید در برخی نقاط دسترسی به اینترنت و تلویزیون ممکن نباشد و چون این دسترسی وجود ندارد، بسته‌های آموزشی از طریق راهبران آموزشی تهیه شده تا به دست دانش آموزان آن مناطق برسد.برای ما همه دانش آموزان مهم هستند.

حکیم زاده با تاکید بر یادگیری قابل قبول دانش‌آموزان گفت: این امر برای ما مهم است که دانش آموزان با توجه به شرایط متفاوتی که دارند، همگی به یک سطح قابل قبولی از یادگیری دست پیدا کنند. اکنون ما در حال جمع آوری یک سری گزارشات از وضعیت استان‌ها هستیم که به محض تکمیل شدن آن، درباره اقدامات بعدی تصمیم گیری می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در همه استان‌ها بخشی از دانش آموزان به اینترنت و تلویزیون دسترسی دارند و بخشی دیگر هم ندارند. از این رو ما دستورالعملی را ابلاغ کردیم که طی آن دستور العمل خواستیم هر منطقه و هر مدرسه در دوره‌های ابتدایی و متوسطه از وضعیت دانش‌آموزانی که به اینترنت و تلویزیون دسترسی ندارند، آمارگیری به عمل آورد و لیست دانش آموزان را استخراج کند. اکنون این اقدامات در حال نهایی شدن است تا ما بدانیم دقیقا اقدامات جبرانی را برای چه دانش آموزانی باید انجام دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: برخی استان‌ها مانند چهار محال و بختیاری این اسامی را کاملا احصا کرده‌اند، یعنی آمار دقیق دانش آموزانی که به هیچ فناوری، تلویزیون و اینترنت دسترسی ندارند را جمع آوری کردند و اقدامات جبرانی را برایشان انجام دادند. ما به دیگر استان‌ها این دستورالعمل را ارسال کردیم و قرار شده آنها اطلاعات لازم را به ما بدهند. چیزی که برای ما خیلی اهمیت دارد این است که علی الرغم تمام این تنوع شرایط همه استان‌ها تلاش‌های فوق العاده خوبی داشتند تا دانش آموزان را تحت پوشش خدمات و جریان آموزشی قرار بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha