کد خبر: دانشمندان-وضعیت-ویروس-کرونا-در-فرانسه
۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶
دانشمندان وضعیت ویروس کرونا در فرانسه را بحرانی می دانند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  اسپوتنیک، رئیس شورای علمی فرانسه، ژان فرانسوا دلفریسی با بحرانی خواندن شرایط پیرامون ویروس کرونا در این کشور، گفت: " تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در فرانسه در روز در حد 100 هزار نفر است که شامل موارد تشخیص داده نشده و بدون علامت است."

نهاد بهداشتی Sant Publique روز یکشنبه بیش از 52،000 مورد COVID-19 را گزارش کرد که یک رکورد جدید است. تعداد کل موارد از ابتدای شیوع بیماری به 1 میلیون و 138 هزار و 507 نفر رسیده است، بیش از 34.7 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

دلفریسی روی آنتن رادیو BFMTV گفت: "ما در یک وضعیت بسیار دشوار، حتی بحرانی قرار داریم. شاید بیش از 50 هزار مورد در روز وجود داشته باشد. طبق نظر شورای علمی، روزانه حدود 100 هزار مورد جدید بیماری وجود دارد."

وی توضیح داد که این تعداد، موارد بدون علامت  و تشخیص داده نشده را نیز شامل می شود.

وی افزود: " بنابراین، می توانیم بگوییم که ویروس با سرعت بسیار بالایی به گردش در می آید. ما فرض کردیم که موج دوم وجود داشته باشد ... اما ما خود از این وضعیت دشوار که به مدت 10 روز یا دو هفته مشاهده شده بسیار تعجب کرده ایم."

دلفرسی احتمال داد که موج دوم از موج اول که در ماه مارس در فرانسه آغاز شد، قوی تر خواهد بود. وی تأكید كرد: "فشار بر دوش سیستم مراقبت های بهداشتی طی سه هفته آینده در سطح بخش مراقبت های ویژه احساس می شود."

در برابر موج دوم اپیدمی ویروس کرونا، مقامات فرانسوی اقدامات سختگیرانه تری را اعمال می کنند. این کشور دارای یک وضعیت بهداشتی اضطراری است. در 54 بخش اداری کشور (از ساعت 9 شب تا 6 صبح) مقررات منع رفت و آمد وضع شده است که 46 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha