کد خبر: داعش-و-حضور-دوباره‌ی-آن-در-عراق
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۷
داعش و حضور دوباره‌ی آن در عراق!
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از theGuardian، ستیزه جویان دولت اسلامی(داعش) در یک حمله هماهنگ یک شبه در نزدیکی شهر مرکزی سامرا حداقل 10 عضو شبه نظامی عراقی را کشته اند و بر این نگرانی افزودند که این گروه که زمانی مناطق بزرگی از کشور را کنترل می کرد، در حال بازگشت است.

بازگشت داعش

داعش و حضور دوباره‌ی آن در عراق! ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی، یک گروه چتری که اکثراً شبه نظامیان شیعه متحد دولت هستند، در بیانیه‌های جداگانه این حمله را تأیید کردند. این این اتفاق در یک سری حملات در هفته های اخیر رخ داد که بحران اقتصادی کشور عمیق تر شده و مقامات سعی در مهار شیوع بیماری کروناویروس داشتند. PMF گفت كه شش جنگنده آن در اواخر روز جمعه در روستای Mekeeshfa، در حدود 60 مایل (95‌کیلومتری) شمال بغداد، با تیراندازی مستقیم کشته شدند. سه جنگنده دیگر هنگام تماس با تقویت بمب کنار جاده کشته شدند. یک دهم در روستای مجاور تل الدحاب کشته شد.
عراق در دسامبر سال 2017 پس از سه سال فعالیت نظامی سه ساله علیه آن، پیروزی در برابر داعش را اعلام کرد. در اوج خود، این گروه حدود یک سوم عراق و همسایگان سوریه را کنترل می کرد که طبق تفسیر سخت و خشن از قوانین اسلامی بر آن حکومت می کردند.
بقایای داعش در ماه های اخیر از شکاف های امنیتی که ناشی از اختلافات ارضی میان دولت مرکزی عراق و منطقه خودمختار کرد در شمال و عقب نشینی نیروهای آمریکایی با عقب نشینی برنامه ریزی شده است، سوء استفاده کرده اند.
هفته گذشته یک بمبگذار انتحاری دفتر اطلاعاتی را در شهر شمالی کرکوک هدف قرار داد و در نخستین حمله در ماهها حداقل سه عضو نیروهای امنیتی را زخمی کرد.
مترجم:معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha