کد خبر: دادگاه-ایالات-متحده-پرونده-انتخابات
۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
 دادگاه ایالات متحده پرونده انتخابات پنسیلوانیا برای ترامپ را رد کرد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، دادگاه تجدیدنظر فدرال روز جمعه تلاش مبارزات دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده برای جلوگیری از اعلام رئیس جمهور منتخب جو بایدن به عنوان برنده پنسیلوانیا را رد کرد و این یک شکست قابل توجه دیگر در تلاش ترامپ برای لغو انتخابات 3 نوامبر بود. استفانوس بیباس به نمایندگی از یک هیأت سه قاضی نوشت: انتخابات آزاد و منصفانه، مایه حیات دموکراسی ماست. اتهامات غیرمنصفانه جدی است. بیباس، که از طرف ترامپ معرفی شده بود، نوشت: این اتهامات نیاز به ادعاهای خاص و سپس اثبات دارد. ما هیچکدام را اینجا نداریم. مبارزات انتخاباتی ترامپ و حامیان آن تلاش کرده و نتوانسته‌اند قضات را در مورد تخلفات انتخاباتی در میشیگان، جورجیا، آریزونا و نوادا، که برای پیروزی بایدن بسیار مهم است، متقاعد کنند. رأی دادگاه استیناف گفت: رأی دهندگان، نه وكلا، رئیس جمهور را انتخاب می‌كنند. رأی گیری و نه جلسه مختصر، درباره انتخابات تصمیم می‌گیرند. جنا الیس وکیل مدافع مبارزات انتخاباتی ترامپ، پس از صدور این حکم، با اشاره به درخواست تجدید نظر در دادگاه عالی ایالات متحده، در توییتر نوشت: مکانیزم قضایی فعال در پنسیلوانیا همچنان به پوشاندن ادعاهای کلاهبرداری گسترده ادامه می‌دهد.

قوانین متفاوت پنسیلوانیا...

پنسیلوانیا بایدن را که این ایالت را با 80،000 رأی به دست آورد، به عنوان برنده این هفته تصدیق کرد. طبق قوانین پنسیلوانیا، نامزدی که آرا عمومی را در این ایالت کسب کند، همه 20 رای انتخاباتی این ایالت را به دست می‌آورد. ترامپ و پنسیلوانیا ترامپ یک جمهوری خواه، از پذیرفتن رقیب دموکرات خود امتناع ورزیده و بدون مدرک، ادعای تقلب گسترده رای دهندگان را ادامه می‌دهد. بایدن در انتخابات 306-232 در آرای انتخاباتی، از جمله آرای 20 پنسیلوانیا، پیروز شد. حتی اگر ترامپ نتیجه را در پنسیلوانیا لغو کند، باز هم برای باقی ماندن به عنوان رئیس جمهور باید نتیجه حداقل دو ایالت دیگر را معکوس کند.

زمانی که دارد برای ترامپ از دست می‌رود!

در حالی که ترامپ و طرفدارانش به نبردهای حقوقی خود ادامه می دهند ، ایالتی که ایالات تا 8 دسامبر فرصت دارند اختلافات انتخاباتی را حل کنند ، در حال اتمام است. ترامپ و پنسیلوانیا کارشناسان حقوقی گفته اند که این پرونده ها هیچ شانسی برای موفقیت ندارند و ممکن است با هدف تضعیف اعتماد به انتخابات انجام شود. نظرسنجی ها نشان داده است که اکثریت جمهوریخواهان معتقدند ترامپ در انتخابات پیروز شد و بسیاری معتقدند که انتخابات با وجود کمبود شواهد آلوده بود. بلافاصله پس از صدور حکم روز جمعه ، ترامپ ویدئویی از Newsmax را در مورد ادعای کلاهبرداری رای دهندگان در نوادا در توییتر منتشر کرد. مبارزات انتخاباتی ترامپ در اوایل ماه جاری پرونده پنسیلوانیا را تشکیل داد و گفت که مقامات انتخاباتی شهرستان با برگه‌های رای گیری متناقض رفتار کرده‌اند و از قاضی منطقه ایالات متحده متیو بران خواسته‌اند تا تایید نتایج را متوقف کند. بران در تاریخ 21 نوامبر پرونده را رد کرد و گفت که این پرونده براساس استدلال‌های حقوقی فشرده و اتهامات حدسی است. کمپین ترامپ می‌خواهد ادعاهایی را که از پرونده قضایی خارج شده است، از جمله ادعای نقض حقوق دادرسی خود، اضافه کند. دادگاه تجدیدنظر گفت بسیاری از ادعاهای کمپین ترامپ موضوعات مربوط به قانون پنسیلوانیا است اما خاطرنشان کرد که این کمپین قبلاً در دادگاه‌های ایالتی برای این موارد باخته است.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha