کد خبر: خیلی-به-شهرت-فکر-نمی‌کنم
۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
خیلی به شهرت فکر نمی‌کنم!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، وحید خانی  از هنرمندان جوان و آینده دار عرصه های نمایش است. در کارنامه هنری او بازیگری در نمایش و سریال های تلویزیونی دیده می شود.  همچنین تجربه مجری گری درشبکه جام جم را نیز دارد. او به عنوان کارگردان تجربه های ارزشمندی در زمینه کارگردانی  تئاتر و نمایش های خیابانی داشته است. آن چه در ادامه می آید ماحصل گفت و گوی ماست با وحید خانی.

*از خودتان بگویید؟

وحید خانی متولد 57 تهران هستم.از سال 74 فعالیت خودم را در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر آغاز کردم در حوزه نمایش خیابانی یک دوره عضو هیت مدیره انجمن نمایش خیابانی خانه تئاتر نیز بودم دارای مدرک کارشناسی در رشته فیلمسازی (کارگردانی(.

از اساتیدی که در این حوزه داشتم می‌توان به فریدون جیرانی و علیرضا نادری اشاره کرد. از کارهای سینمایی و تلوزیونی بازی در سریال یادداشت‌های کودکی نوشته اصغر فرهادی و به کارگردانی پریسا بخت آور بازی در سریال پشت کنکوریها (پریسا بخت آور(، فیلم سینمایی خیابان بیست و چهارم (سعید اسدی(، فیلم سینمایی بهترین همسایه دنیا(عباس مرادیان( و نیز کارگردانی فیلم تلوزیونی پلیس کوچک و ماجراهای محله بهاران.

 مدتی نیز در زمینه تهیه کنندگی تولید و مجری گری در تلویزیون و نیز برنامه های فرهنگی هنری فعالیت داشتم متاسفانه در یک سال گذشته پروژه های زیادی به خاطر همه گیری بیماری کرنا کنسل شد .

? مجری گری، کارگردانی و بازیگری کدام  بیشتر شما را به چالش می کشاند؟

? در هرکدام به نوعی متفاوت است و بستگی به موضوع و تم کار دارد . به نظر من یک مجری از نظر اطلاعات عمومی باید مثل یک اقیانوس باشد به عمق دو سانتی متر، یعنی دایره آگاهی و دانش گسترده ای نسبت به موضوعات بسیار و متعددی داشته باشد  اما لزوما نیاز به اطلاعات تخصصی در مورد همه موضوعات ندارد مگر اینکه بخواهد اجرای برنامه ای در زمینه خاصی را به عهده بگیرد. معمولا در مجری‌گری برنامه هایی که به عهده داشتم در مورد موضوعات مختلفی صحبت شده و چالش‌های متعددی برایم بوجود آمده اما خیلی سریع از روی آن گذر شده چون از نظر زمان در برنامه محدویت وجود دارد و برای بیننده هم خسته کننده می‌شود. ضمن اینکه مدیریت چالش بوجود آمده نیز سخت است.

در کارگردانی و بازیگری نیز بر حسب  کار و نقشی که پیشنهاد  می‌شود متفاوت است، و نیاز به مطالعه، تحقیق و اطلاعات بیشتری است. اما زمان مشخص است و میدانی چقدر فرصت و اختیار داری.

درکل باید بگویم هر موضوعی که مرا وادار به دانستن بیشتر می کند و تجربه کمتری دارم به چالش می‌کشد .

? بزرگ‌ترین نقاط قوت و ضعف خود را چه می‌دانید؟

? همه انسانها نقاط قوت و ضعفی دارند به نظر من فکر کردن و دانستن همین نقاط خود اولین نقطه قوت یک فرد است .

هرچند معتقدم که این مسئله‌ نسبی است و از نظر هر شخص متفاوت است .

?جایگاه خودرا  در چند سال آینده در کجا می‌بینید؟

?انسان ذاتا کمال گراست همه ما آینده ای را درذهن مان ترسیم می کنیم که دوست داریم اما بستگی به تلاش و کوششی دارد که برایش می کشیم. من فکر می کنم همانطوری که نسبت به گذشته ام رشد  هنری کردم در آینده نیز نسبت به حال رشد خواهم کرد.

مسلما  دوست دارم در آینده بتوانم جایگاه مطرح، بالا و قابل قبولی در این رشته داشته باشم.

?بعد از سال ها تجربه چقدر سعی می کنید از حواشی دور باشید و چقدر با آنها مقابله می کنید؟

? به نظر من درگیر شدن به حواشی آدمی را از متن و هدف اصلی دور می کند و بجای اینکه بر روی کار و هدفت متمرکز شوی درگیر مسائلی می‌شوی که در نتیجه نه تنها سودی ندارد بلکه  مشکلاتی را هم بوجود می آورد که هرگز نمی‌توانی از آن رهایی پیدا کنی من هم سعی میکنم هرگز خودم رو درگیر حواشی نکنم.

 ?خانواده در این دوران چطوراز شما حمایت کردند؟

? در اوایل پدر و مادرم زیاد به فعالیت من در این زمینه علاقه ای نداشتند ولی به مرور زمان با دیدن پا فشاری و تلاش‌های من آنها هم مشوق من شدند تا اینکه ازدواج کردم بعد از آن همسرم خیلی همراهیم می‌کند و حتی در مورد کارهای من نظر می‌دهد و راهنماییم می‌کند. در کارهایی که کارگردانی می کنم در کنارم هست و بخشی از کار را هم به عهده می گیرد.

همسرم در مسیر دنیای هنر خیلی کمکم کرده و همین جا از ایشان هم تشکر می کنم.

?دوست داشتنی ترین تجربه تان درزمینه کار هنری چه بود؟

?در هر کاری تجربه جدید و خوبی داشته ام ولی بازی در چند قسمت از سریال پشت کنکوریها بهترین تجربه ام بود.  آقای اصغر فرهادی، خانم پریسا بخت آور و بازیگران خیلی خوبی بودند که چیزهای زیادی از آنها یاد گرفتم و تجربه خیلی خوبی بود.

?نظرتان در باره شهرت چیست ؟

?صادقانه بگویم در اوایل کار خیلی دوست داشتم بازیگر مشهوری باشم و فکر نمی‌کنم کسی باشد که از شهرت خوشش نیاید  ولی به مرور ذهنیتم تغییر کرد الان خیلی به شهرت فکر نمی‌کنم .

شهرت با همه جذابیتی که دارد می‌تواند زمینه ساز مشکلاتی هم شود.

? همکاری تان با پروژه های گوناگون  برایمان بگویید، متفاوت ترین نقشب که بازی کردید؟

?در تتائر و تلویزیون، نقش‌های متعددی بازی کردم. دریک سریال نقش پلیس را داشتم،  جالب است در کار بعدی که "سریال بهترین همسایه دنیا" به کارگردانی عباس مرادیان بود واز شبکه دو پخش شد ،نقش دزد پیشنهاد شد و بازی کردم و کارگردان نیز راضی بود. فکر می‌کنم متفاوت ترین نقشی که بازی کردم در آن فیلم بود .

?کار کدام بازیگر یا مجری یا کارگردان  را دنبال می کنید؟  نگاه تان به نسل بازیگران تازه وارد چگونه است؟

? از بازیگران خارجی بازی هنرمندانی مثل  مارلون براندو، آل پاچینو، کیانو ریوز، آمیتا با چان و تام هاردی را دوست دارم از بازیگران ایرانی هم علی نصیریان، پیمان معادی و شهاب حسینی را بیشتر می‌پسند.

اما درمورد نسل بازیگران تازه وارد، باید بگویم  بازیگران خیلی خوب و موفقی پا در این عرصه گذاشته اند اما متاسفانه در برخی موارد افرادی هم وارد این عرصه می‌شوند که، هیچ آگاهی و حتی استعدادی ندارند! با پول و ارتباط وارد می‌شوند! اما در آخر اینکه بتوان در این عرصه ماند و موفق بود مهم است .

? چقدر به استفاده از دنیای اینترنت معتقد هستید و آیا در شبکه های اجتماعی فعال هستید؟

?مطمئنا در حال حاضر اینترنت نقشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر دارد شما در هر زمان و مکانی  می توانید در مورد هر چیزی که بخواهید تحقیق کنید اطلاعات کسب کنید، یاد بگیرید فیلم تماشا کنید و هزاران مورد که در زمان کوتاهی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتماعی هم بله... کم و بیش هستم ولی خیلی وقت نمی ذارم .

? سرانه مطالعه در کشورمان به شدت پایین است، شما چقدر مطالعه می کنید؟

?من از دوران نوجوانی به مطالعه علاقه داشتم و هنوز هم مطالعه دارم البته فکر میکنم یکی از دلایل کمتر شدن مطالعه در جامعه همین درگیر شدن مردم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است .

? وقتی به کار نامه هنری تان نگاه می کنید از مسیری که طی کرده اید تا چه حدی راضی هستید ؟

? من در طول این سال‌ها به دلایلی در چند رشته فعالیت کردم هرچند از یک زیر شاخه بودند ولی احساس می کنم اگر در یک رشته تمرکز می کردم نتیجه مطلوب تری می‌گرفتم.

? بدترین عادت؟

?فکر می کنم این را باید اطرافیانم باید بگویند آن هم  انگار خجالت  کشیده و تا حالا به من بگویند!

? بهترین عادت ؟

?کینه از کسی نگه نمی دارم و اگر مشکلی داشته باشم می گویم .

?اگر قرار باشد تا یک هفته دیگر دنیا به پایان برسد، چکار می‌کنید؟

? یک هفته باقیمانده را درکنار خانواده ام می‌مانم !

? از فانتزی‌هاتان  تعریف کنید؟

 دوست دارم یک سالن آمفی تئاتر و سینمای کوچک اختصاصی داشته باشم .

?احساس خوشبختی دارید ؟

? بله، همسر خیلی خوبی دارم همین باعث شده در زندگی اگر مشکلی هم باشد در کنار هم حلش کنیم و هر چیزی که بخواهیم برای بدست آوردنش به هم کمک کنیم.

? در حال حاضر مشغول چه کاری هستید.

? در حال حاضر مشغول تمرین وبازی در نمایش «سیاریحون» نوشته حمید ابراهیمی به کارگردانی پژمان کاشفی هستم.

این نمایش با موضوع نهضت جنگل و داستانی برگرفته از کتاب «گیله‌مرد» بزرگ علوی در مورد شخصیتی به نام «آگل» از یاران میرزاکوچک جنگلی است که به مقابله با زورگویی نظام خان و رعیتی می‌پردازد.

در این نمایش نقش "جوانشیر خان" رو بازی می‌کنم که برای حضور در جشنواره استانی و نیز جشنواره تئاتر فجر و اجرای عموم در حال آماده سازی است.

 ?سخن ناگفته ای مونده که دوست داشته باشید درموردش صحبت کنید.

? برای شما و همکاران محترم تان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم ممنون از اینکه این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید.

 

گفت و گو: گلناز سیفی

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha