کد خبر: خشونت-پلیس‌های-آمریکا-و-تأثیرات-فیزیک
۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹
خشونت پلیس‌های آمریکا و تأثیرات فیزیکی و روانی روی شهروندان سیاه‌پوست
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از MedicalNewsToday، در پی اعتراضات مربوط به زندگی سیاه‌پوست اهمیت دارد، ما خشونت‌های پلیس را عامل اصلی مرگ و میر در بین مردان سیاه پوست در ایالات متحده آمریکا می دانیم. این خبر ویژه به برخی از روش‌های استفاده پلیس از قدرت خود بر عیله سلامت روحی و جسمی آمریکایی‌های سیاهپوست نگاه می‌کند.

خشونتی نه چندان جدید علیه سیاه‌پوستان!

نویسندگان یک تحقیق در سال 2018 تخمین می‌زنند که پلیس سالانه بیش از 300 نفر را که هیچ کدام آن‌ها آمریکایی نبوده و حداقل یک چهارم از آن‌ها بدون سلاح هستند، را می‌کشد.

در مقاله دیگری تخمین زده می‌شود که از هر 1000 جوان سیاه‌پوست حداقل یک فرد توسط پلیس کشته می‌شود.

میزان نامتناسب مرگ و میر ناشی از پلیس در میان سیاه‌پوستان یک واقعیت تلخ با پیامدهای عاطفی است که یک مقاله خبری پزشکی نمی‌تواند صادقانه به آن بپردازد.

در حقیقت، بررسی داده‌های مربوط به این فاجعه ممکن است بسیار زشت و خالی از عاطفه به نظر برسد، مخصوصاً برای کسانی که روزانه این واقعیت را در آمریکا تجربه می‌کنند.

مردان سیاه‌پوست 2.5 برابر بیشتر احتمال دارد که توسط پلیس کشته شوند!

در مطالعه‌ای در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، فرانک ادواردز، دکتری متخصص و همکارانش نشان دادند که استفاده پلیس از نیروی خود عامل اصلی مرگ در میان مردان سیاه‌پوست است. این تیم دریافتند که در طول یک عمر، حدود 1 از هر 1000 سیاه‌پوست احتمالاً توسط پلیس کشته می‌شود. این خطر در بالاترین حد بین 20 تا 35 سالگی است. محققان از داده‌های یک تحقیق بی‌طرفانه و به رهبری روزنامه نگاران با هدف ایجاد یک بانک اطلاعاتی ملی از مرگ و میر ناشی از تعامل با پلیس استفاده کردند. خشونت پلیس و سفید پوستان این تیم تحقیقاتی از این بانک اطلاعاتی برای اطلاعات درمورد مرگ و میرهایی که بین سال 2013 و 2018 رخ داده استفاده کردند. علاوه بر این، نویسندگان از داده‌های سیستم ملی آمار حیاتی سال 2017 استفاده کردند. درمجموع، آنها تقریباً یازده هزار و چهارصد و پنجاه و شش (11456) برخورد پلیس را در تحلیل خود به آوردند. مرگ و میرهایی که محققان در تحلیل خود به خود اختصاص داده‌اند، شامل مواردی نیست که پلیس از آن به عنوان یک خودکشی، سقوط، مصرف بیش از حد (اوردوز) و یا یک تصادف رانندگی یاد کرده است. تجزیه و تحلیل آن‌ها نشان داد که سن، نژاد و جنس چگونه بر مرگ و میر تأثیر می‌گذارد. این مطالعه نشان داد که بالاترین سطح نابرابری در خطر مرگ و میر برای مردم سیاه‌پوست وجود دارد، از این تعداد 1 نفر از هر 1000 سیاه‌پوست احتمالاً توسط پلیس کشته می‌شود‌. در مقایسه، خطر کشته شدن توسط نیروی امنیتی در کل برای مردان یک نفر از هر 2000 نفر است. این مطالعه همچنین نشان داد که زنان سیاه پوست 1.4 برابر بیشتر از زنان سفید پوست احتمال کشته شدن توسط پلیس را دارند.

مردان بیش‌تر از خانم‌ها کشته می‌شوند

توجه به این نکته حائز اهمیت است كه، به طور كلی، خطر كشته شدن توسط پلیس برای مردان تقریباً 20 برابر از زنان از هر قومیت و نژاد بود. به طور خاص، این خطر برای مردان به طور کلی 1 در 2،000، در مقایسه با 1 در 33000 برای زنان بود. علاوه بر این، مردان بومی آمریکایی هندی / آلاسکا بیش از 1.2 تا 1.7 برابر بیشتر از مردان سفید پوست توسط پلیس کشته شدند و زنان هندی آمریکایی در هر نقطه بین 1.1 تا 2.1 برابر بیشتر از زنان سفید پوست احتمال کشته شدن توسط پلیس را داشتند.

مشکلات سلامتی ناشی از ناعدالتی پلیس

دلایل دیگر برای در نظر گرفتن این خشونت‌ها به عنوان یک مسئله بهداشت عمومی شامل تأثیرات آن بر سلامت جوامع سیاه‌پوست است. خشونت پلیس بر علیه افراد سیاه‌پوست! تحقیقات نشان می‌دهد که این تأثیرات به ویژه هنگامی افزایش می‌یابد که پلیس بطور نامتناسب قدرت خود را در برابر مردان سیاه‌پوست در مقایسه با مردان سفید پوست در یک جامعه اعمال می‌کند و مردم این استفاده از قدرت را ناعادلانه می‌دانند. زندگی در مناطقی با حضور زیاد سفیدپوستان که اختلافات نژادی زیادی در استفاده از نیروی پلیس وجود دارد، با افزایش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی ضعیف، فشار خون بالا، دیابت و چاقی همراه است.

پیامدهای سلامت روان جوامع سیاه‌پوست

بدون تعجب، ترس از برخورد خشونت آمیز با پلیس و استرس ناشی از آن می‌تواند تأثیرات منفی بر سلامت روانی (و جسمی) به همراه داشته باشد. تأثیرات سلامتی روانی نامطلوب همچنین ممکن است بر سایر اعضای جامعه که به طور مستقیم تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند، نیز تأثیر داشته باشد. کشتن سیاه‌پوستان غیرمسلح توسط پلیس اثرات منفی بر سلامت روان در بزرگسالان آمریکایی سیاه‌پوست در جمعیت عمومی دارد. برنامه‌هایی برای کاهش تعداد قتل‌های پلیس و کاهش اثرات منفی بر سلامت روان در جوامع در صورت وقوع چنین قتل‌هایی باید اجرا شود. با ادامه این موضوع این سوال به میان می‌آید که پلیس، امنیت عمومی یا تهدید عمومی؟ مسئله این است...  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha