کد خبر: حمایت-های-روانی-اجتماعی-زنان-در-دوران-ک
۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت، قاسم براتی مدرس این کارگاه در ابتدا هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آگاهی بخشی، مدیریت استرس و اضطراب بانوان در شرایط کرونا عنوان نمود.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا موجب بروز تاثیرات نامطلوب روحی، روانی، جسمی و اجتماعی برتمام اقشار جامعه گردیده است. در این میان زنان اضطراب و نگرانی بیشتری را تجربه می نمایند و این مساله می تواند موجب آسیب به کل سیستم خانواده گردد .

براتی تاکید کرد توجه به سلامتی و جایگاه زنان دارای اهمیت ویژه و نیازمند توجه و حمایت های روانی اجتماعی است. ضروری است جهت تامین آرامش و کاستن بار منفی عاطفی بانوان از آموزش های لازم برخوردار گردند.

وی در ادامه با در اختیار قرار دادن تست و سنجش تاب آوری حضار در جلسه که منجر به خودشناسی افراد گردید؛ گفت: تاب آوری به ظرفیتی برای مقاومت در مقابله با فشار روانی و استرس گفته می شود و به معنای توانایی مقابله با شرایط دشوار و پاسخ انعطاف پذیر به مشکلات زندگی می باشد. ادامه  هم به مساله سلامت روان، ویژگی افراد دارای تاب آوری و افراد غیر تاب آور و مقابله با استرس پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha