کد خبر: حمایت-قاطعانه-نیروی-انتظامی-از-حافظان
۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶
حمایت قاطعانه نیروی انتظامی از حافظان محیط زیست

به گزارش گذوه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در مراسم گرامی‌داشت روز ملی محیط‌بان که به صورت مجازی و با حضور دکتر "عیسی کلانتری" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی محیط بان اظهار داشت: وجود بیش از 140 شهید و 270 جانباز و معلول محیط زیست در این عرصه نشانگر کار سخت و ارزشمند محیط بانان است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه محیط بانان در خط مقدم حفاظت از محیط زیست تمام قد ایستاده اند، افزود: وقتی موضوعی در جامعه اهمیت پیدا می کند مسلم است افرادی که از آن موضوع دفاع و حمایت می کنند کارشان نیز بسیار مهم و ارزشمند است از این رو مسئولیت پذیری محیط بانان نسبت به حفاظت و کنترل عرصه های طبیعی و حیات وحش قابل تحسین است و قطعا همه مردم قدردان زحمات این عزیزان بوده و هستند.

این مقام ارشد انتظامی، محیط بانی را کاری عاشقانه و دلسوزانه دانست و گفت: شغل محیط بانی و حفاظت از محیط زیست باید از روی عشق و علاقه باشد و ما شاهد هستیم محیط بانان جان برکف و مسئولیت پذیر به واسطه این علاقه به حفاظت و کنترل عرصه های طبیعی و حیات وحش کشور اهتمام می ورزند.

وی افزود: در مهار آتش سوزی های اخیر شاهد تلاش و کوشش محیط‌بانان و دوستداران محیط زیست بودیم که در دفاع از محیط زیست متاسفانه تنی چند از همیاران محیط زیست جان عزیز خود را از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شدند.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: این رشادت ها دارای پیام خاصی به همه مردم است و آن اینکه  محیط زیست به حدی مهم است که انسان جان خود را برای حفظ آن به خطر می اندازد و در بعضی مواقع جان خود را از دست می دهد.

بالاترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به کلام گهربار مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) در اهمیت حفظ محیط زیست تصریح کرد: محیط زیست متعلق به گروه و یا جریان خاصی نیست بلکه به همه تعلق دارد و همگان باید دست به دست هم دهیم تا از این میراث ارزشمند حراست کنیم و سالم و پاک تحویل نسل های آینده دهیم.

وی ادامه داد: همه در مقابل محیط زیست مسئول هستیم، محیط زیست به حیات و ممات انسان مربوط می شود و در حال حاضر نیازمند این هستیم که جمعیت 80  میلیونی ایران خود را محیط بان و دوست دار محیط زیست بدانند.

سردار معصوم بیگی افزود: نیروی انتظامی از ماموریت محیط بانان قاطعانه حمایت و پشتیبانی می کند به همین خاطر محیط‌بانان بایستی کار ارزشمند خود را با قوت و قدرت بیشتر ادامه دهند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خواستار تجهیز پاسگاه‌ها و محیط‌بانان به خودروهای جدید، دوربین های پایش در شب و روز و واگذاری تجهیزات انفرادی به محیط بانان شد و بیان داشت: افرادی که در این راه جان خود را از دست می دهند مدال پر افتخار شهادت را به گردن می آویزند لذا شایسته است مسئولان امر پیگیری لازم به منظور احقاق حق مجاهدان محیط زیست را با جدیدت پیگیری کنند.

سردار معصوم بیگی گفت: علیرغم اینکه تعداد محیط بانان ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد با این وصف این کمبود ها و فاصله ها محیط بانان را خسته نکرده و با تلاش و کوشش شبانه روزی ماموریت های خود را با موفقیت به سر انجام  می رسانند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خاتمه خاطرنشان کرد: به بهانه روز ملی محیط بان و به منظور قدردانی از مجاهدت های این عزیزان از امروز تصمیم بگیریم با محیط زیست و هرآنچه در آن است مهربان باشیم و سهم و نقش خودمان را در حفظ این امانت های الهی ایفا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha