کد خبر: حفاظت-از-لایحه‌های-تاریخی-ری-جزء-مسئو
۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳
ری یکی از برگه‌های اصلی شناسنامه تهران است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح صد پروژه در شهرری گفت: هفته گذشته مجموعه تفریحی گردشگردی ری را افتتاح کردیم امروز هم پروژه‌های مختلفی را در مقیاس محلی افتتاح کردیم.

شهردار تهران ادامه داد:کار‌هایی که در کوه بی بی شهربانو تا نزدیک حرم انجام دادیم اقداماتی عمدتا از جنس توسعه قلمرو عمومی و در مقیاس محلی است که تعداد زیادی از پروژه‌های مورد نظر به بهره‌برداری رسید.

حناچی بیان کرد: ری یکی از برگه‌های اصلی شناسنامه منطقه عمومی تهران است و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که آن را به درستی معرفی کنیم و از ظرفیت‌هایش برای توسعه تهران و خود این منطقه استفاده کنیم.

او افزود: خوشبختانه دیروز ادامه خط ۶ مترو به ایستگاه حضرت عبدالعظیم رسید و این کار مهمی است و از معدود مناطقی است که ما دو خط مترو در آن داریم و سرویس می‌دهند.

شهردار تهران با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف گفت: پروژه شهرک نفرآباد در جنوب ری را در دست اجرا داریم که تلاش شده با ایده معماری ایرانی و اسلامی به اجرا در بیاید و طرحش هم در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های شمسه که در محدوده‌ی غربی محور برج طغرل افتتاح شد همه از جنس حوزه قلمرو عمومی است و در تلاشیم که کیفیت محلی و محیطی را بالا ببریم.

حناچی درباره توسعه و ساماندهی حرم عبدالعظیم حسنی گفت: حرم در حلقه داخل به عهده تولیت است که پیگیری می‌کند و ما کمک کننده هستیم در حلقه بیرونی که خارج از محدوده حرم است پروژه نفرآباد و پروژه ایستگاه مترو و محوری که امروز افتتاح کردیم بر عهده ماست و داریم تلاش می‌کنیم با طراحی و اجرای به موقع کیفیت منطقه را بالا ببریم.

شهردار تهران در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه در آستانه دو سالگی آتش سوزی میدان حسن آباد هستیم و چرا هنوز بعد دو سال کار بازسازی انجام نشده است، گفت: نمای میدان حسن آباد بعد از آتش‌سوزی بازسازی شده، ولی پلاک پشتی که برای بخش خصوصی است در مرحله تایید نقشه‌های طراحی  توسط میراث فرهنگی است. چون آنجا ثبت ملی شده ان شاء الله بعد از ثبت هم به مرحله اجرا می‌رسد.

وی اظهار کرد: حفاظت از لایحه‌های تاریخی ری جزء مسئولیت‌های سازمان میراث فرهنگی است و شهرداری معمولا کمک کننده هست و جزء مواردی است که میراث پیگیری می‌کند.

حناچی با اشاره به اقدامات شهرداری برای کودکان کار بیان کرد: ما در خانه‌های بهاران اساسا به دنبال توانمندسازی کودکان کار هستیم کودکان کار وظیفه اصلی ما نیست البته کودکان زباله گرد را به‌شدت دنبال می‌کنیم، ولی کودکان کار یعنی کسانی که پایین‌تر از سن قانونی مشغول کار و امرار معاش می‌شوند ناشی از بحث توسعه فقر است و بیشتر متاثر از مسائل اجتماعی است که حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی ما این کار را با نگاه اجتماعی و نرم افزاری انجام می‌دهد.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که بعد از پایان دوران مدیریت شهری در کجا مشغول می‌شوید گفت: من قبلا استاد دانشگاه بودم به شهرداری آمدم و به دانشگاه برمی‌گردم./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha