کد خبر: حرف-زدن-در-مترو-به-گسترش-کرونا-کمک-می-کن
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، مسافران در سیستم‌های حمل و نقل همگانی باید از صحبت با یکدیگر یا صحبت با تلفن خودداری کنند تا خطر گسترش ویروس کرونا را به کمترین حد برسانند.

این آکادمی در بیانیه‌ای اعلام کرد:"استفاده‌ اجباری از ماسک در حمل و نقل همگانی، جایی که فاصله اجتماعی امکان‌پذیر نیست، باید با یک احتیاط بسیار ساده همراه شود : خودداری از صحبت و برقراری تماس تفنی"

پروفسور پاتریک برچه، رییس انستیتو پاستور فرانسه و نویسنده کتاب تاریخچه‌یمیکروب‌ها و از اعضای آکادمی علوم ملی فرانسه، می گوید:"اگر تنها سه نفر در یک کابین مترو بودند، مشکلی وجود نداشت، اما اگر شما تنها دو سانتی‌متر از فرد بعدی فاصله دارید، منطقی است که صحبت نکنیم یا با تلفن صبحت نکنیم."

او گفت :"این یک تعهد نیست، یک توصیه است."

 آکادمی یک نهاد رسمی مشاوره‌ای نیست. این آکادمی می‌تواند به پرسش‌های دولت پاسخ دهد، اما همچنین توصیه‌هایی را ارایه می‌دهد که گاهی اوقات بر خلاف سیاست رسمی است.

این آکادمی که سال ۱۸۲۰ بنیان‌گذاری شد، پیشنهاد دولت فرانسه در مورد استفاده کردن از تنها ماسک‌های جراحی به جای ماسک‌های پارچه‌ای در مکان‌های همگانی را مورد انتقاد قرار داد.

این آکادمی گفت:"تشدید مقررات (در مورد ماسک‌ها) بر اساس یک اصل احتیاط انجام می‌شود، اما فاقد اثبات علمی است."

به گفته‌ این آکادمی ماسک‌های پارچه‌ای یا خانگی تا جایی که به درستی بر صورت قرار داده و استفاده شوند، در برابر گسترش ویروس کرونا کارایی دارند و بیشتر عفونت‌ها در وضعیت‌هایی روی می‌دهد که مردم ماسک‌های خود را بردارند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha