کد خبر: جو-بایدن،-رئیس-جمهور-آمریکا-شد
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۴۵
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،شبکه خبری سی ان ان که اخبار انتخابات آمریکا را لحظه به لحظه دنبال می کند، لحظاتی پیش اعلام کرد جو بایدن با کسب اکثریت آرا و با شکست دونالد ترامپ، چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا شد.

بر اساس گزارش برخی منابع برتری بایدن بر ترامپ در پنسیلوانیا به حدود ۳۱ هزار رای رسیده و وی این ایالت را برده است. در صورتی که بایدن این ایالت را برده باشد، بدون احتساب آرای آریزونا به ۲۷۳ الکترال و با احتساب آن به ۲۸۴ الکترال رسیده است. برای پیروزی ۲۷۰ الکترال کافی‌ست.

شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی هم می‌گوید بایدن برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است.

فاکس‌نیوز هم با برآورد اینکه بایدن پنسیلوانیا و نوادا را برده، سرانجام بایدن را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن همچنین توانست پس از 27 سال یک جمهوری‌خواه دیگر را تک دوره ای کند، پیش از او کلینتون در سال 1993، مانع حضور مجدد «جورج هربرت واکر بوش (بوش پدر)» در کاخ سفید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha