به گزارش کروه سیاسی  خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه‌ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی امروز (شنبه، 13 دی ماه) در جریان آیین آغازین " طرح ملی رفیق خوشبخت ما " که در راستای ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی توسط هلال احمر راه‌اندازی شده است، گفت: اگر ما از حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان یاد می‌کنیم به خاطر این است که مدافع مظلومان بود و ترامپ دستور شهادت انسانی بزرگ را داد؛ ایشان سال‌های زیادی یک تنه خودشان را به شهرهایی می‌رسانند که مدت‌ها در محاصره بودند و مردم با نبود نان و آب مواجه بودند و جوانان غیور بدون فرمانده از شهرشان دفاع می کردند در این رابطه سردار دلها با سازماندهی و همراه کردن مردم محاصره را می‌شکست و شهرهای مختلف عراق و سوریه را نجات می‌‌داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما با بحران هایی مانند سیل، زلزله، طاعون و کرونا مواجه بودیم اما آیا حوادث طبیعی بیشتر انسان‌ها را نابود کرده یا خود انسان‌ها، به نظر می‌رسد انسان‌ها بیشتر هم‌نوع خود را نابود کرده‌اند و بسیاری از بلایا که باعث مرگ انسان‌ها می‌شود انسان‌ساز است و به گونه‌ای بلا را خلق می‌کنند یا با دستکاری محیط زیست و زندگی انسان‌ها باعث ایجاد بیماری و بلایا می‌شوند البته نمی‌توان در مورد کرونا اینکه طبیعی یا دستکاری شده است، قضاوت کرد اما از انسان دوپا چنین کارهایی برمی‌آید.

وی ادامه داد: حقیقت این است که ما دشمن قسم‌خورده چند ده هزار ساله به نام شیطان داریم که به غرور کبرش برخورده و قسم خورده از انسان انتقام بگیرد و قلبش جز با قربانی کردن انسان‌ها آرام نمی‌گیرد و ما وقتی یار او شویم باید به خواسته‌هایش بپردازیم.

تمامی جنگ‌افروزان عالم یاران شیطان هستند

قاضی زاده هاشمی با یادآوری اینکه تمامی جنگ‌افروزان عالم یاران شیطان هستند، گفت: اگر به دنبال نجات دنیا هستیم باید آن را از وسوسه شیطان نجات دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم با بیان اینکه مخاطب ما در جمعیت هلال احمر جوانان پاک طینتی هستند که عسر و حرج و سختی انسان‌ها برایشان مهم است و انسان‌دوست هستند، افزود: آنها نه تنها مرگ انسان‌ها بلکه رنجشان را نمی‌توانند تحمل کنند؛ پاکیزه سرشتی را باید از خودمان شروع کنیم تا گرفتار وسوسه شیطان، قدرت طلبی و مال‌پرستی نشویم زیرا وقتی انسان زیاده‌خواه شود اجازه ظلم به دیگران را به خود می‌دهد. خداوند روزی 8 میلیارد جمعیت جهان را می‌دهد و به آدم‌هایی که کمتر روزی می‌رسد ظلم شده است و حقشان ساقط شده است.

امداد واقعی مبارزه با ظلم و حمایت از برقراری عدالت است

وی با بیان اینکه امداد واقعی مبارزه با ظلم و دفاع از عدالت و حمایت از برقراری عدالت است، ادامه داد: اگر عدالت برقرار نشود انسان‌ها در عسر و حرج خواهند ماند و اصل کار این است که از خودمان شروع کنیم و برای پاک شدن روح جامعه انسانی تلاش کنیم و با این کار طبیعت هم آرام می‌گیرد زیرا گاهی بلایا و خشم طبیعت ناشی از بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌هایی است که در عالم رواج دارد و انسانی که به فکر هم‌نوع خود است دارای سطح بالایی از شعور، فکر و اندیشه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از افرادی که با هلال احمر کار می‌کنند انسان‌های گرفتاری هستند اینکه خودشان در سختی و عسر و حرج قرار دارند و باز به فکر دیگران و جامعه هستند نوعی ایثارگری است و لایق خدمت و توجه هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه نهایت اهتمام و تلاش خود را برای کمک به هلال احمر به کار خواهیم برد، گفت: افزایش بودجه جمعیت هلال را مورد توجه قرار خواهیم داد.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها گفت: معروفیت و بزرگی شهید حاج قاسم سلیمانی به خاطر کمک‌هایی بود که در راستای ایجاد صلح، انسان‌دوستی در جای جای کشورهای مختلف انجام می‌دادند و هیچ فرقی میان سنی، شیعه، ایزدی، مسیحی قائل نمی‌شدند و هر جایی که نیاز بود برای از بین بردن ظلم حضور پیدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از جوانان کشور با هلال احمر به انحای مختلف فعالیت می‌کنند، افزود: با کمبودهایی در سراسر کشور مواجه هستیم هسته اصلی طرح قرارگاه شهید سلیمانی که ما، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری آن هستیم، جوانان هستند که شما در ستاد مبارزه با کرونا به نیکی از آنها یاد کرده‌اید.

همتی افزود: بیش از چند سال است که حوزه جوانان هلال‌احمر به فراموشی سپرده شده و چندین سال است که آنها در این حوزه فعالیت می‌کنند اما کمتر از آنها حمایت کردم در این رابطه بسیاری از اردوگاه های هلال احمر در استان‌ها متروکه شده است که در حال به روز رسانی آنها هستیم و با کمبودهای مالی مواجه هستیم.

ضرورت توجه مجلس به افزایش بودجه هلال احمر در بودجه 1400

وی با بیان اینکه برای جذب نیروهای هلال احمر از طریق برگزاری آزمون به کمک مجلس نیاز داریم، گفت: اگر بتوانیم حتی ۵۰۰ نفر از این جوانان و راه اندازی اردوگاه های هلال در استان ها را راه اندازی کنیم آمادگی بیشتری در مقابله با حوادث خواهیم داشت با بودجه پیش بینی شده در لایحه با کسری ۸۰۰ میلیارد تومان مواجه هستیم که این مبلغ تنها برای هزینه های جاری هلال مصرف خواهد شد بنابراین از مجلس تقاضا داریم افزایش اعتبار هلال احمر در لایحه بودجه 1400 را مورد توجه قرار دهد.

در ادامه محمد گلفشان رئیس سازمان جوان هلال احمر با بیان اینکه طرح رفیق خوشبخت ما با هدف تبیین مکتب شهید سلیمانی به ویژه برای نسل جوان آغاز و رونمایی شد، افزود: این طرح در راستای بیانیه گام دوم انقلاب  و تاکید رهبر معظم انقلاب در راستای مکتب شهید سلیمانی راه اندازی شده است.

گلفشان در توضیح محورهای این طرح یادآور شد: جشنواره رفیق خوشبخت دارای پویشی ملی به نام چلچراغ است که در آن جوانان جمعیت هلال احمر و داوطلبان سراسر کشور اقدام به انجام یک کار خیر به نیابت از شهید سلیمانی خواهند کرد و اقدامات با محوریت مقابله با کرونا و کمک به نیازمندان از امروز تا 22 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر تطبیق فعالیت های هلال احمر با مکتب حاج قاسم و تبیین آن برای نسل جوان را از دیگر اهداف طرح مذکور دانست و گفت: سازمان جوانان هلال احمر تا سال ۱۴۰۰ و پیش از پایان سال جاری ۱۴ طرح را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد که جزییات آن اعلام خواهد شد.

جت‌الاسلام ‌والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه افزود: شهید سلیمانی مرد ایمان، تقوا، تعهد، استواری و پایداری در راه خدا و رادمردی غیور بود و غیرت و حمایت از محرومان و مستضعفان جزو ذاتش بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم مجاهدی مخلص، ایثارگر و جانباخته در راه خدا بود، بینشی عمیق و ژرف داشت و فراتر از زمان زندگی می کرد و نه تنها به ایران بلکه به جهان اسلام می نگریست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر یادآور شد: غم از دست حاج قاسم تا بن دل های نه تنها ایرانیان بلکه غیرایرانی ها اثر گذاشت و همه در غم از دست دادن او گریستند.

حاج قاسم مکتبی را خلق کرد که از مکتب عاشورا درس گرفت

مغزی با بیان اینکه حاج قاسم مکتبی را خلق کرد که از مکتب عاشورا درس گرفت، گفت: عاشورا حماسه و جریان تاریخی نیست بلکه مکتب است و مکتب حاج قاسم هم عاشورا بود؛ جوانان باید مسیر و راه شهید سلیمانی را ادامه دهند؛ هلال احمر 400 هزار  جوان ثبت شده دارد و غیر ثبت شده های آن هم به یک میلیون نفر می رسد در حالی که جمعیت کشورهای حاشیه خلیج فارس به این تعداد هم نمی رسد و باید جوانان را با مکتب حاج قاسم آشنا کرد و در این راستا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم طرفدار صلح بود و نگاه فرقه ای، حزبی و خط و ربطی نداشت و نگاهش انسانی بود، ادامه داد: انتظار می رود با همراهی مجلس بتوان موانع سد راه هلال احمر از جمله مشکلات اعتباری را رفع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha