کد خبر: جهش-جدید-کروناویروس-کشف-شد
۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
جهش جدید کروناویروس کشف شد!
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از MedicalNewsTodday، تحقیقات نشان می‌دهد که نوع جدیدی از SARS-CoV-2 که اکنون شکل غالب ویروس است، در کشت سلولی عفونی‌تر است. با این حال، داده‌های بالینی نشان می‌دهد که این نوع بیماری باعث بیماری شدیدتری نمی‌شود.

همه ویروس‌ها جهش می‌یابند!

همه ویروس‌ها جهش می‌یابند و coronavirus جدید، SARS-CoV-2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان یک ویروس RNA، کروناویروس جدید بسیار مستعد جهش است، تا حدودی به دلیل آنزیم‌های تکثیر ویروس‌های RNA هنگام کپی کردن مواد ژنتیکی اشتباهات بیشتری ایجاد می‌کنند. اگرچه ویروس به آرامی در حال جهش است، دانشمندان این نگرانی را مطرح كرده‌اند كه برخی از جهش‌ها می‌توانند ویروس را عفونی كنند. D614G به تغییر در اسید آمینه (از D به G) در موقعیت 614 اشاره دارد و ممکن است افراد نیز از آن به عنوان نوع G614 یاد کنند. بیش از یک ماه، نوع G614 شکل غالب SARS-CoV-2 در سراسر جهان شد. شواهدی از G614 به طور عمده در اروپا در ماه فوریه وجود دارد ، و تا آوریل ، فرم اصلی D614 را در سراسر جهان پیشی گرفته بود. SARS-CoV-2 تسلط سریع این نوع بیانگر آن است که ممکن است ویروس را با استفاده از عفونت آن افزایش دهد. برای ارزیابی این موضوع، تیمی از محققان به سرپرستی آزمایشگاه ملی Los Alamos  در نزدیکی سانتافه، نیویورک، الگوهای جهانی از نوع G614 را ردیابی کردند و آزمایشاتی را در سلول انجام دادند. نتایج آن‌ها تأیید کرد که نوع G614 عفونی‌تر است، اما خوشبختانه با شکل شدیدتری از COVID-19 همراه نیست.

شکل رایج SARS-CoV-2

تیم Korber با استفاده از پایگاه داده توالی SARS-CoV-2 به میزبانی GISAID، ابزاری بیوانفورماتیک را برای شناسایی جهش در پروتئین کروناویروس که شایع‌تر شده است، ایجاد کرد. ده‌ها هزار دنباله ژنتیکی SARS-CoV-2 در GISAID موجود است، که به یک استاندارد برای به اشتراک گذاری توالی در بین محققان COVID-19 تبدیل شده است. تجزیه و تحلیل آن‌ها نشان داد که قبل از اول مارس، نوع G614 در 10٪ توالی وجود داشت. در پایان ماه، تقریبا 70٪ دنباله‌ها در پایگاه داده را نشان می‌داد. تغییر به فرم‌های ویروس G614 در سراسر جهان، ابتدا در اروپا و سپس در آمریکای شمالی و آسیا رخ داده است.

عفونت بیشتر در سلول‌های SARS-CoV-2 تأیید شده است

داده‌های جغرافیایی به وضوح نشان می‌دهد که نوع G614 عفونی‌تر است. برای تأیید این شرایط آزمایشگاهی، محققان مطالعات سلول را با استفاده از فرم‌های ویروس (SARS-CoV-2 ) با نوع اصلی (D614) یا نوع جدید پروتئین کروناویروس انجام دادند. با تجزیه و تحلیل داده‌های زندگی واقعی تقریباً از 1000 بیمار مبتلا به COVID-19، آن‌ها همچنین نشان دادند که نوع G614 با بار ویروسی بالاتر همراه است. این یافته بر اساس این واقعیت است که برای انجام آزمایش تشخیصی در افراد با فرم G614 ویروس، مواد ژنتیکی کمتری لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha