کد خبر: جمهوری-خواهان-و-جعبه‌های-رای-گیری-جعل
۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶
جمهوری خواهان و جعبه‌های رای گیری جعلی در آمریکا!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، دفتر الكس پادیلا، وزیر امور خارجه كالیفرنیا، از مواردی كه به نظر می‌رسد صندوق‌های رأی گیری غیرمجاز در شهرستان‌های لس آنجلس، اورنج و فرسنو است، شكایاتی دریافت كرده است و از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی به نظر می‌رسد كه جمهوری خواهان كالیفرنیا آن‌ها را برای جمع آوری آرا تنظیم كرده‌اند، ثبت نام یکشنبه شب گزارش شده است. جعبه‌های فلزی، که ادعا می‌شود رسمی هستند، در دفاتر احزاب سیاسی محلی، کلیساها و مقرها برای کاندیداهای GOP گزارش شده‌اند.

حزب جمهوری خواه کالیفرنیا به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد و همچنین هیچ یک از اعضای GOP که خود را در شبکه‌های اجتماعی دخیل کرده‌اند، پاسخ ندادند.

اما GOP ایالتی در پاسخ در توییتر خود از این عمل دفاع می‌کند، ادعا می‌کند که این روند طبق قانونی در سال 2016 قانونی شده است که به رأی دهندگان کالیفرنیا اجازه می‌دهد شخصی را تعیین کنند تا برگه رای خود را برای آنها برگرداند. GOP این عمل را برداشت آرا می‌نامد و آن را مسئول خسارات وارده به دموکرات‌ها در OC و جاهای دیگر در سال 2018 می‌داند.

مقامات ایالتی: این حرکت جمهوری خواهان غیرقانونی است!

مقامات ایالتی می‌گویند که صندوق‌های رها کردن غیرمجاز این قانون را نقض می‌کند زیرا در صورت لزوم فرد تعیین شده‌ای برای امضای رأی وجود ندارد.

جمهوری خواهان و جعبه‌های رای گیری جوزف اشترن، نویسنده ستاد قضایی اسلیت، این عمل را چیزی کمی شرورانه‌تر از تلاش برای راحت‌تر کردن رای گیری جمهوری خواهان می داند. وی در توئیتر خود نوشت: گفته می‌شود جمهوری خواهان کالیفرنیا جعبه‌های جعلی ایجاد کرده و رأی دهندگان را فریب می‌دهند تا برگه‌های رای خود را در آن واریز کنند. ظاهراً آن‌ها تلاش می‌کنند با انجام تقلب در انتخابات واقعی تقلب در رای دهندگان را ثابت کنند. در حال حاضر جمهوری خواهان در تگزاس، اوهایو و سایر ایالت‌ها در حال مبارزه برای محدود کردن صندوق‌های رأی به یک صندوق در هر شهرستان هستند. جمهوری خواهان در جنوب کالیفرنیا در تلاشند تخته‌ای از کرسی‌های کنگره را که در میان دوره‌های 2018 از دست داده‌اند، به دست آورند. نیل کلی، رئیس ثبت نام رأی دهندگان شهرستان اورنج روز یکشنبه گفت: و اگر آن‌ها از جعبه‌های جعلی رسمی استفاده می‌کنند، قانون را نقض می‌کنند. مثل این خواهد بود که من یک صندوق پستی را در گوشه‌ای نصب کنم.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha