کد خبر: جلوگیری-از-کاهش-توان-شناخت-سالمندان-با
۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴
به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، بررسی تازه پژوهشگران دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که درمان فشار خون تا چه حد با برطرف کردن بسیاری از بیماری های حد در افراد سالمند مرتبط است و در رأس آنها می تواند چالش های مربوط به ابتلا به آلزایمر و فراموشی را کاهش دهد.

این بررسی از سال 2011 آغاز شده و در جریان اطلاعات مربوط به سلامت و فشار خون حدود 11 هزار نفر داوطلب چینی جمع آوری شده است. تحقیق مذکور ثابت می کند که به هر میزان برای درمان فشار خون اهمال شود، توانایی های شناختی افراد سالمند نیز کمتر و کمتر می شود.

محققان می گویند اگر چه این بررسی بر روی مردم چین صورت گرفته، اما با اطمینان می توان نتایج آن را به مردم سراسر جهان تعمیم داد. به گفته آنان مشکل اصلی این است که بسیاری از افراد میان سال و مسن از ابتلای خود به فشار خون مطلع نیستند و باید با انجام آزمایش های مرتب فشار خون خود را کنترل کنند تا از تبعات آن در امان باشند.

بر اساس توصیه های پزشکان، افراد باید بعد از پشت سر گذاردن چهل سالگی به طور مرتب آزمایش هایی را برای کنترل سلامتی خود انجام دهند و تعداد این آزمایش ها بعد از پشت سر گذاردن 50سالگی باید بیشتر شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha