کد خبر: جشن-روز-میلاد-امام-رضاع-در-بارگاه-قدس-ر
۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳
جشن روز میلاد امام رضا(ع) در بارگاه قدس رضوی برگزار شد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  آستان نیوز؛ مراسم جشن روز میلاد امام رضا(ع) صبح امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار و از طریق نمایشگرهای پهن پیکر برای زائران بارگاه این امام رئوف پخش شد.

در این مراسم که با مداحی ابراهیم قانع و ابوالفضل مشکینی، اجرای گروه سرود آوای رضوان و همچنین شعرخوانی حسین مودب همراه بود؛ حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی به ایراد سخنرانی پرداخت.

امام رضا(ع) دریای  بی کران کرامت و مهربانی هستند

مرادی در سخنان خود؛ یکی از ویژگی های بارز امام رضا(ع)  را مهربانی زاید الوصف آن حضرت دانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) اهل کرامت بودند و نسبت به شیعیان خود با کرامت و بزرگواری رفتار می کردند. وقتی کسی در خانه ایشان میهمان می شد آن حضرت خود را برای تکریم آن میهمان به زحمت می انداختند.

سخنران حرم رضوی افزود: آن حضرت در برخورد با شیعیان خود با الفاظ زیبا برای آنها عافیت و عاقبت بخیری را از خدا طلب می کردند. بنابراین دعا برای دوستان و طلب خیر کردن از خدا برای آنها جزیی از فرهنگ شیعه و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی ابراز کرد: هر وقت می خواهیم برای دوستان خود دعا کنیم و از خدا برای آنها چیزی بخواهیم، باید لفظ جلاله "الله" در کلام ما وجود داشته باشد. مانند امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) که همیشه از خدا برای دوستان خود طلب خیر می کردند.

مرادی خاطرنشان کرد: اینکه ائمه معصومین(ع) در هنگام دعا لفظ جلاله "الله" را به کار می بردند و از خداوند متعال درخواست خیر می کردند نشان دهنده نگاه توحیدی آنها است. اگر انسان خدا را همه کاره عالم بداند همه چیز را در ید قدرت او می بیند و تنها از او درخواست خیر می کند.

وی با اشاره به اهمیت دعا کردن در اماکن مقدس مانند حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) بیان کرد: ائمه معصومین(ع) در تکوین عالم نقش دارند چرا که خلیفه و جانشین خدا بر روی زمین هستند بنابراین می توانند در امورات عالم تغییر و تحول ایجاد کنند.

این کارشناس مذهبی افزود: بنابراین دعا کردن و درخواست از امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) مانند این است که انسان از خدا چیزی بخواهد چرا که آنها واسطه فیض الهی برای مردم روی زمین هستند.

وی ادامه داد: در حرم مطهر امام رضا(ع) دعای انسان به استجابت نزدیک تر است بنابراین شایسته است در این مکان مقدس کریمانه و با سخاوت برای همه دوستان و حتی دشمنان خود و همچنین برای افرادی که به دلایلی گرفتار گناه و معصیت شده اند، دعا کنیم تا خداوند راه نجاتی برای آنها باز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha