کد خبر: جشنواره-فیلم-کودک-خط‌شکنی-کرد-خوشحال
۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸
جشنواره فیلم کودک خط‌شکنی کرد/ خوشحالم که جشنواره مورد استقبال قرار گرفته است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ضمن حضور در سینما فرهنگ، خانه اجرایی جشنواره و بازدید از نحوه اکران محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان، گفت: به همه همکارانم در بنیاد سینمایی فارابی و ستاد جشنواره خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم زیرا خط‌شکن بودند و در شرایط دشواری این جشنواره را برگزار کردند.

او افزود: توقعی از برگزاری جشنواره با شرایط فعلی، نبود اما خوشحالم که بحمدالله جشنواره مورد استقبال قرار گرفته است. همین که این چراغ روشن ماند و جشنواره با اخلال مواجه نشد، به نظر من شایسته قدردانی و تقدیر است.

دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به اهمیت جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سینمای ایران، خاطرنشان کرد: سینمای کودک و نوجوان، سینمای آینده است. کشوری که آینده نداشته باشد، جایی برای زندگی نیست و بچه‌های ما آینده ما را می‌سازند. مهم‌ترین و جذاب‌ترین پدیده رسانه‌ای برای کودک و نوجوان، فیلم است و فیلم‌های کودک و نوجوان جایگاه ملی و معتبری برای آینده کشور ما دارند. از این جهت همکاران‌مان را که این چراغ را روشن نگه‌داشتند، تحسین می‌کنم و امیدوارم که مجموع این شرایط رضایت اهالی سینما را هم در پی داشته باشد.

طباطبایی‌نژاد درخصوص تاثیر برگزاری جشنواره کودک و نوجوان و دیگر رویدادهای فرهنگی پیش‌رو در نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر، توضیح داد: طبیعتاً برگزاری جشنواره کودک و نوجوان و تجربه دوستان ما در این جشنواره و دیگر رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت کمک خواهد کرد تا ما بتوانیم جشنواره فیلم فجر را نیز با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم. از همه مهم‌تر تجربه جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان برای ما راه‌گشا خواهد بود، به این جهت که اکران برخط و محدود فیزیکی را کنار هم دارد. ما از ابتدای امسال جلسات مشترکی بین دبیران جشنواره‌های مهم داخلی برگزار شد و امیدوارم که بتوانیم از تجارب یکدیگر استفاده کنیم و با هم‌فکری، چراغ سینما را (در بخش‌های مختلف اعم از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که خوشبختانه در حال برگزاری است، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت که جایگاه مهمی دارند و در نهایت جشنواره فیلم فجر که تقویم سینمای ایران را ورق می‌زند) روشن نگاه داریم.

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره نحوه برگزاری جشنواره‌های پیش‌رو عنوان کرد: همه دوستان تلاش می‌کنند اما هر کدام از جشنواره‌ها شرایط خودشان را دارند؛ مثلاً جشنواره سینماحقیقت می‌تواند به طور کامل به صورت برخط برگزار شود اما این امکان برای جشنواره فیلم فجر وجود ندارد. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ترکیبی از برگزاری برخط و حضوری را در پیش‌گرفت و جشنواره فیلم کوتاه تهران هم همین‌ روش را پیش‌ رو دارد. مجموعه این تجربه‌ها به ما کمک می‌کند که بتوانیم در یک زیست کرونایی چراغ سینما را روشن نگه‌داریم. انشاءالله ما بتوانیم فعالان ما در حوزه سینما و مخاطبین را هم به اینکه سینما زنده است و در این شرایط، محکم به مسیر خود ادامه می‌دهد، امیدوار کنیم.

طباطبایی‌نژاد در پایان تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر، رویدادی ملی برای گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و از این جهت بسیار مهم است که چراغ این جشنواره روشن باشد. امیدواریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهره‌گیری از قوانین اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا در آن مقطع، جشنواره فیلم فجر برگزار شود اما اکنون نمی‌توانم نظر قطعی درباره شیوه برگزاری آن بدهم زیرا شرایط قابل پیش‌بینی نیست.

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به شکل مجازی از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به دبیری علیرضا تابش برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha