کد خبر: تکیه-فارس-بر-پژوهش-های-علمی-افکارسنجی؛
۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست تکیه بر پژوهش های علمی در پیشبرد برنامه ها را محور اصلی فعالیت های این ستاد در طی ۹ ماه و نیم گذشته اعلام کرد.

دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه بخش مهمی از بحرانی که با آن مواجهیم، با سطح آگاهی عمومی مرتبط است، اظهار کرد: در همین راستا چند طرح پژوهش افکارسنجی از آغاز بحران کروناویروس در استان کلید خورده است تا بتوانیم بر اساس داده های علمی، برنامه های مدیریت کروناویروس را به سمت صحیح هدایت کنیم.

او همین امر را کلید موفقیت فارس در مدیریت این بحران، نسبت به آمارهای کشوری دانست و افزود: قرارگاه عملیاتی مدیریت کروناویروس که امروز دویست و بیستمین نشست آن برگزار می شود، طی ماه های اخیر اولویت خود را در راستای تحقق هدف مدیریت صحیح کروناویروس در فارس، بهره مندی از حضور صاحب نظران و اساتید حوزه های مختلف و تکیه بر پژوهش و آخرین دستاوردهای علمی دنیا تعریف کرده است.

دکتر لطفی در ادامه ضمن بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در مناطق مختلف استان فارس، روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، نحوه پذیرش و بستری بیماران عادی و نیازمند مراقبت های ویژه و علت های جان باختن متوفیان طی روز گذشته تاکنون را بررسی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ضمن بررسی نحوه عملیاتی شدن مصوبات نشست های روزهای پیشین، به پیگیری وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کروناویروس پرداخت.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گزارشی از آخرین وضعیت تخت های بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان ارائه کرد.

در ادامه این نشست دکتر «سید روح اله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نتایج پژوهش افکارسنجی در زمینه میزان اثربخشی اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه در بحران کروناویروس را اعلام کرد.

او با بیان اینکه این طرح پژوهشی با شرکت سه هزار نفر از مردم استان به اجرا درآمده است، نتایج به دست آمده را در سه حوزه آگاهی، میزان اثربخشی و میزان رضایتمندی عمومی از برنامه های اطلاع رسانی در بحران کووید ۱۹ عنوان کرد و رئیس دانشگاه و دیگر اعضای این ستاد نیز نظرات خود را پیرامون یافته های به دست آمده بیان کردند.

با توجه به بالا بودن نتایج آماری گرایش عمومی به استفاده از فضای مجازی برای کسب آگاهی در بحران کروناویروس بر اساس این پژوهش علمی، افزایش اطلاع رسانی های رسمی بر پایه علمی در این حوزه مورد تاکید اعضای ستاد قرار گرفت.

بررسی دستاوردهای مثبت محدودیت های اخیر در استان، وضعیت رنگ بندی شهرهای مختلف استان بر اساس میزان ابتلا و افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرت دورهمی های خانوادگی به ویژه با توجه به نزدیک بودن شب یلدا از دیگر محورهای نشست امروز این ستاد بود.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز گزارش آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشبرد برنامه های مدیریت کروناویروس را به رئیس دانشگاه ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha