کد خبر: تکمیل-پروژه-های-نیمه-تمام-راهداری-تاپا
۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (بوشهر)، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در دیدار با عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر با اشاره به اینکه همه پروژه های نیمه تمام راهداری تاپایان دولت دوازدهم تکمیل می شود، اظهار داشت: بودجه عمرانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور محدود بوده و به همین خاطر و در این راستا طرح و برنامه مهمی برای تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام راهداری تدوین شده است.

داریوش امانی، با قدردانی از همکاری بسیار مطلوب استانداران در اجرا پروژه‌های راهداری تصریح کرد: برای تسریع در تکمیل پروژه‌ها تاکنون با ۱۵ استاندار تفاهم‌ نامه همکاری در تامین اعتبارات استانی و ملی منعقد شده است.

رئیس‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، تکمیل پروژه‌ها و رفع نقاط پر حادثه را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد : تفاهم‌نامه منعقد شده با استانداران در ۳ موضوع شامل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تا پایان دولت دوازدهم، رفع نقاط پر حادثه و توجه ویژه به راه‌های ترانزیتی و جاده‌ای شریانی است.

وی با اشاره به طرح‌های ارتقای کیفی روکش آسفالت راه های کشور تصریح کرد: سال قبل ۴ هزار کیلومتر محورهای جاده‌ای که نیاز به بهسازی داشتند روکش آسفالت شدند که امسال این روند ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر توجه به راه‌های شریانی و روستایی افزود: برای بازسازی راه‌های شریانی امسال ۱۳ هزار کیلومتر از این محورها آسفالت می‌شوند.

امانی، میانگین سن ناوگان راهداری کشور را بالای ۲۵ سال دانست و گفت: خوشبختانه میانگین سن ناوگان راهداری استان بوشهر پایین‌تر از کشوری است که نقش مهمی در خدمات‌ رسانی مطلوب و اجرای پروژه‌های راهداری دارد.

در این دیدار همچنین عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر خدمات مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان بوشهر را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: با تلاش مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان روند طرح‌های راهداری تسریع یافته که اکنون وضعیت محورهای اصلی و شریانی استان بوشهر مطلوب است.

وی، با تاکید بر رفع نقاط پر حادثه  و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام افزود: در این راستا با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور مشارکت و همکاری لازم می‌شود.

استاندار بوشهر تکمیل پروژه‌های راهسازی در محورهای مختلف استان بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: این پروژه‌ها باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود که در این راستا راههای روستایی در اولویت قرار دارد.

گراوند با بیان اینکه ۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و یک روستای بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر از راه آسفالت برخوردار نیستند تاکید کرد: با اجرا پروژه‌های راهسازی در این ۹ روستا همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار روستایی استان بوشهر از راه آسفالت برخوردار می‌شوند.

وی، همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در اجرا طرح‌های راهسازی یاد شده را مهم دانست و بیان کرد: نقش دهیاری‌ها در ساخت و تکمیل محورهای روستایی قابل تقدیر است که در این راستا فعالیت‌های مهمی انجام شده است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با تحقق تعهدات وزارت راه و شهرسازی محورهای نیمه تمام تکمیل و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از جاده آسفالت برخوردار می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha