کد خبر: تولید-۲۵۶-هزار-تن-شیر-در-چهارمحال-و-بختی
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت  به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، سام مردانی با بیان این که در سال گذشته ۲۵۶ هزار تن شیر از کل دام‌های استان شیر تولید صورت گرفت، گفت: از این مقدار در مجموع از دام سبک ۲۴ هزار تن شیر تولید شده که ۱۴ هزار تن مربوط به گوسفند و ۱۰ هزار تن مربوط به بزغاله است.

وی به تولید ۲۳۲ هزار تن شیر از دام سنگین شامل گاو اصیل، گاو دورگ و گاو بومی اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف شیر استان ۱۹۰ کیلوگرم که در قالب ماست‌بندی و خودمصرفی بوده که این مازاد به شکل شیر خام در کارخانجات، صنایع فرآوری‌شده و به اشکال دیگر مصرف شده و ۶۶ هزار الی ۷۰ هزار تن شیر مازاد در سال داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تعداد کارخانجات صنایع فرآوری در استان را به اندازه کافی مطرح و تصریح کرد: شیرخشک نوزاد با استانداردهای بالاتر از شیر معمولی خریداری می‌شود ولی کیفیت دیگر شیرها تقریبا یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه تنظیم بازار کشور در تاریخ ۷ تیرماه سال جاری، قیمت هرکیلو شیرخام با چربی ۳.۲ و بار میکروبی کمتر از ۱۰۰هزار، با نوسان ۷ درصد، ۲۹۰۰ تومان است که این رقم در سال قبل ۲۴۵۰ تومان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha