کد خبر: تولید-بیش-از-۶٠-میلیون-عدد-ماسک-در-فارس
۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، حمیدرضا ایزدی در جلسه استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: اقدامات خوبی در استان فارس در راستای تهیه مواد ضد عفونی کننده و ماسک انجام شده و این در حالی است که پیشتر سامانه‌ای برای خرید مواد ضدعفونی کننده طراحی شد و بیش از ۴ هزار درخواست در این سامانه ثبت شد.

وی راه‌ اندازی یک سامانه واحد برای مشاهده انبار اقلام بهداشتی، استقرار ۳۲ بازرس به مدت ۴۵ روز در واحد‌های تولیدی ماسک، اعزام بازرس از مرکز استان به شهرستان‌ها و ارائه ۹۰ گزارش آماری به وزارت صمت را از مهمترین اقدامات این سازمان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۵۶ میلیون و ٧٧۴ هزار و ٣٠۴ عدد ماسک در استان فارس تولید شده است و اکنون ١١ میلیون ماسک در استان فارس موجود است و بالغ بر یک میلیون و ٢٠٠ هزار ماسک N95 نیز در استان فارس موجود است لازم به ذکر است که تاکنون در استان فارس در مجموع بالغ بر ۶٠ میلیون ماسک در فارس تولید شده است.

ایزدی در این جلسه با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در تامین محلول ضدعفونی و ماسک در استان نداریم، گفت: مسئولیت پشتیبانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر عهده سازمان صمت است.

وی تاکید کرد: ١۶ واحد تولید کننده مواد ضدعفونی کننده در استان فارس در حال حاضر فعالیت می‌کنند و تنها ۶ واحد دارای استانداردهای لازم برای دریافت الکل هستند و امید است مجوزهای لازم برای واحدهای فعال در استان فارس صادر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در خصوص تولید مواد ضد عفونی کننده در استان نیز تاکید کرد: یک میلیون و ۴٠٠ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده در استان فارس تولید شده و بالغ بر ٢١ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در فارس موجود است.

ایزدی ادامه داد: ٢ میلیون و ٢٩٠ هزار لیتر الکل طبی در استان فارس تولید شده است و اکنون ٣٠ هزار لیتر در استان فارس الکل طبی وجود دارد این در حالی است که روزانه ٢٠ هزار لیتر الکل در فارس تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha