کد خبر: توسعه-و-گسترش-اقدامات-و-فعالیت‌های-سپ
۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۶
توسعه و گسترش اقدامات و فعالیت‌های سپاه در دور جدید مقابله با کرونا

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از سپاه نیوز ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در نشست قرارگاه بهداشتی-درمانی و زیست دفاعی سپاه که از طریق گفتگوی زنده تصویری با فرماندهان سپاه های استانی و مجموعه های درمانی سپاه برگزار شد، با قدردانی از تلاش ها ، زحمات و نقش آفرینی های مجاهدان عرصه سلامت و پاسداران، بسیجیان و کادر درمانی سپاه در مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز جغرافیای توسعه کرونا در حال تغییر است و ما متاسفانه با گسترش بیماری مواجهیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با اوج گیری مجدد کرونا در بخش هایی از کشور دریافتیم که باید درجه حساسیت در مواجهه با این پدیده افزایش یابد، اظهار کرد: به همین منظور قرارگاه درمانی امام رضا( ع )که بر اساس فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شکل گرفته بود، در همان سطح اولیه فعال شد و امروز  به شکل گفتگوی تصویری با فرماندهان سپاه های استانی و بخش های درمانی سپاه جلسه‌ای برگزار و بار دیگر بر بسیج امکانات و ظرفیت‌های موجود ،در مقابله با کرونا تاکید شد.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه در مقابله با کرونا در دور جدید گسترش شیوع بیماری گفت: در تمامی استان ها همکاری سپاه های استانی و رده ها مانند گذشته با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برقرار است و امروز بر فعال سازی مجدد تمامی اقدامات موفق سپاه و بسیج در مرحله اول در تمامی حوزه ها اعم از غربالگری، ضدعفونی ،اقدامات درمانی و حتی تغسیل و تکفین متوفیان تاکید شد.

وی با اشاره به اقدامات مراکز درمانی سپاه به ویژه بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) در مقابله با کرونا اظهار کرد: مراکز درمانی سپاه به طور کامل در عرصه مقابله با کرونا فعال هستند، بیمارستان بقیه الله نیزعلاوه بر به کارگیری ظرفیت های موجود ،ظرفیت‌های جدیدی را به منظور خدمت رسانی به مردم ایجاد کرده است.

 وی افزود:بیمارستان های سیار سپاه نیز مجدداً آماده گسترش در مناطق با شیوع بیشتر هستند؛ علاوه بر این فعالیت های بسیج در حوزه های مختلف ادامه دارد و امروز بر گسترش و توسعه این اقدامات و فعالیت ها تاکید شد.

سرلشکر سلامی در ادامه تصریح کرد:بسیجیان ما آمادگی فعالیت مجدد در در حوزه غربالگری را دارند، همچنین در حوزه تولید و توزیع ماسک تاکیدشد تمامی ظرفیت ها فعال بوده و ماسک و اقلام بهداشتی مانند گذشته در اختیار هم وطنان عزیزقرار گیرد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه نیروی زمینی و دریایی سپاه با تمام ظرفیت های بیمارستان سیار در خدمت هموطنان هستند،از آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در روزهای آینده در سراسر کشور خبر داد و گفت :تمام تلاش و همت خود را به کار می گیریم تا به یاری خداوند متعال پیامدهای ناشی از از این بیماری مدیریت و کنترل شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات ما امتداد تصمیمات گذشته و به میدان آوردن تمامی ظرفیت های ممکن است گفت:امروز بر اساس تجربیات ماه‌های گذشته راه های مقابله و مواجهه با ویروس منحوس کرونا را آموخته ایم و هر چند بسیاری از ابعاد این بیماری ناشناخته است ،اما روش های موفق قبل را ادامه می دهیم.

سرلشکر سلامی کلید موفقیت کشور در مواجهه منطقی با کرونا را عدم کاهش درجه حساسیت دستگاه ها ، نهادها و مردم عنوان و تاکید کرد: بر اساس تجربه دریافته ایم که باهمدلی و اجرای دقیق اقدامات پیشگیرانه و دستورالعمل های بهداشتی، این بیماری قابل کنترل و کاهش است.

فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه عامل اصلی کنترل بیماری مردم عزیز ما هستند گفت : در صورتی که دستورالعملها ، قواعد و توصیه های بهداشتی به طور دقیق توسط مردم ما در زندگی اجتماعی و شخصی رعایت شود، اطمینان داریم این مسئله تا حد زیادی قابل کنترل است .

 گفتنی است؛ در نشست قرارگاه بهداشتی-درمانی و زیست دفاعی سپاه ، فرماندهان سپاه های استانی و بخش های درمانی گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های سپاه و بسیج در مقابله با کرونا را ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha