کد خبر: توسعه-منابع-طبیعی-گامی-موثر-در-دستیابی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
توسعه منابع طبیعی گامی موثر در دستیابی به توسعه پایدار است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عنایت الله رحیمی در آیین روز درختکاری و کلنگ باغ موزه هنر، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بر حفظ، حراست و توسعه فضاهای سبز، جنگل ها و زیستگاه مختلف طبیعی تاکید کرد و گفت: اقدامات ما باید به سمت و سویی باشد که روز به روز شاهد گسترش منابع طبیعی و جنگل ها و زیستگاه‌های مختلف طبیعی باشیم.

وی درختکاری را یک اقدام پسنیده و ارزشمند توصیف کرد و از اقدام شهرداری شیراز، شورای شهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای برپایی چنین مراسمی که با هدف ترویج درخت کاری توسط مردم برگزار شده است، تشکر کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: منابع طبیعی میراثی گرانبها است که از گذشته به ارث رسیده و ما باید آن را به آیندگان تحویل دهیم، بنابراین علاوه بر حفظ این میراث، توسعه آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رحیمی همچنین به تلاش‌های صورت گرفته در استان فارس در راستای توسعه منابع طبیعی،خاطرنشان کرد: در عرصه منابع طبیعی در سال جاری بیش از ۱۱ هزار هکتار جنگل کاری،نهال کاری و گل کاری در استان انجام شده است که بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از آن جنگل کاری بوده که اقدامی بسیار پسندیده و خوب است

استاندار فارس عنوان کرد: در شهر شیراز و ارتفاعات مشرف به آن نیز بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی منابع ملی برای توسعه فضای سبز و درختکاری به شهرداری واگذار شده است.

وی به شهرداری شیراز پیشنهاد کرد برای هر شهروند سهمیه ای در حد یک تا ده درخت را با حفظ مالکیت دولت و شهرداری و منابع طبیعی در نظر بگیرد و خانواده هایی که تمایل دارند در حفظ و توسعه این درخت ها مشارکت کنند.

رحیمی با اشاره به این که درختان در نظر گرفته شده برای کاشته شدن در ارتفاعات باید متناسب با اقلیم و شرایط منطقه باشد، گفت: این اقدامات سبب می‌شود ارتفاعات ما پوشیده از جنگل باشد و بتوانید طراوت و آرامش را به شهروندان هدیه دهیم.

وی ادامه داد: دستیابی به ارتفاعات سبز در شهر شیراز نیازمند ساز و کار و برنامه ریزی از سوی نمایندگان مردم در شورای شهر، شهرداری و دستگاه های متولی است.

استاندار فارس درباره احداث باغ موزه هنر شیراز توسط شهرداری شیراز نیز ضمن ارزشمند دانستن این اقدام گفت: شهر موجودی زنده است که یک سیستم دارد و این سیستم متشکل از زیر سیستم های مختلفی است که باید هماهنگ عمل کنند.

رحیمی شهر را به بدن موجودی زنده تشبیه کرد و افزود: توجه به موضوعات مختلفی همچون حمل و نقل، پل و ساختمان، امور فرهنگی، ساختار کالبدی و محتوایی، فضای سبز و گذران اوقات فراغت باید به صورت هماهنگ  باشد چرا که ناهمگونی در توجه به هر یک از این وجوه ،شهر را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

توجه همزمان به همه نقاط شهر از دیگر موضوعاتی بود که به گفته استاندار فارس در مدیریت شهری مد نظر قرار بگیرد و شمال و جنوب شهر شاهد اقدامات توسعه‌ ای باشند.

رحیمی با بیان اینکه اگر تنها پروژه‌های خشن بتنی در شهر ترویج یابند قطعا شهروندان از نظر آرامش روحی و ذهنی دچار مشکل خواهند شد، عنوان کرد: اگر در کنار ایجاد تقاطع، خیابان‌ها و مهندسی ترافیک اقداماتی در قالب توسعه فضای سبز و ایجاد موزه حرکت کنیم، می‌توانیم بگوییم زیر سیستم‌های شهری ما هماهنگ عمل می‌کنند.

وی با اشاره به کارنامه اقدامات عمرانی، توسعه‌ای و اقتصادی دولت در فارس عنوان کرد: نگاهی گذرا به این عملکرد نشان می دهد تحولی بزرگ و پیشرو در استان شکل گرفته است.

او با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا عده‌ای تمایل ندارند مردم در جریان موفقیت‌های دولت و نظام قرار بگیرند، گفت: برخی نمی‌خواهند بیان شود تا سال ٩٢ کمتر از ٢٠ شرکت دانش بنیان در فارس داشتیم اما امروز به بیش از ٢٠٠ شرکت رسیده است در حالی‌که اینها توفیقات فرزندان خدوم مردم در دولت و عملکرد جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار فارس افزود: از دیرباز تا کنون از شیراز به عنوان شهر فرهنگ و ادب و اخلاق یاد شده و لذا در شرایط کنونی نیز نیازمند آن است که اخلاق و انصاف را در گفتار و کردار رعایت کنیم.

رحیمی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا در آینده‌ای نزدیک، گفت: انتخابات  از برگ‌های زرینی است که در طول عمر انقلاب اسلامی رقم خورده  اما زمانی که به این ایام نزدیک می‌شویم بی اخلاقی‌هایی رخ می دهد و می‌بینیم که در یک مراسم رسمی، نام یکی از بزرگان فرهنگور برده می‌شود و شخصی برای اینکه خود را بزرگ جلوه دهد فعالیت‌های این فرهنگور را بی ارزش جلوه می‌هد در حالی که باید از بزرگان به بزرگی یاد کرد.

او با بیان اینکه ترویج این تفکر خیانت به مردم فرهنگ دوست و ادیب و شهید پرور شیراز است، گفت: این سخنان نا معقول حاصلی جز خدشه دار شدن جایگاه فرهنگی فارس و شیراز نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha